معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: آمارها حکایت از آن دارد که متوسط دستمزد در استان از میانگین کشوری کمتر است، اما باید توجه داشت که همین متوسط دستمزد در سال های قبل کمتر از شرایط فعلی بود.
کد خبر: ۹۴۲۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰ 20 February 2021

به گزارش تابناک قم، مهرداد غضنفری با اشاره به مشکلات تاریخی اقتصاد استان اظهار کرد: خوشبختانه در سه سال اخیر، شاهد رشد مناسب شاخص های اقتصادی در استان بوده ایم که این امر با همکاری و همیاری همه دست اندرکاران و از جمله بخش خصوصی در استان محقق شده است.

وی اضافه کرد: این رشد شاخص ها هم در امور تولید و هم در امور خدمات و تسهیلات بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم همچنین ادامه داد: البته رشد شاخص های اقتصادی در استان به معنای مطلوب بودن وضع موجود نیست، به بیان دیگر باید گفت استان قم تا رسیدن به شرایط مطلوب اقتصادی فاصله دارد، اما در عین حال آخرین آمار بیانگر این است که شاخص های مختلف اقتصادی شاهد رشد خوبی بوده اند و حتی در برخی شاخص ها، شاهد جهش رشد بوده ایم.

غضنفری در ادامه به منابع و مصارف بانکی و همچنین تسهیلات بانک های عامل به امور اقتصادی و تولیدی استان اشاره و اظهار کرد: آخرین آمار برآورده شده از نسبت مصارف به منابع بانک های دولتی در استان، 78 درصد است، اگرچه وضعیت پرداخت تسهیلات بانکی نسبت به سپرده موجود در همه بانک های استان از میانگین کشوری پایین تر است.

وی سپس به آخرین آمار درباره هزینه و درآمد خانوارهای استان توجه داد و یادآور شد: آمار حکایت از آن دارد که متوسط دستمزد در استان از میانگین کشوری کمتر است، اما باید توجه داشت که همین متوسط دستمزد در سال های قبل کمتر از شرایط فعلی بود که نشان می دهد این شاخص در استان رشد داشته است و البته باید با تلاش بیشتر همه  مسؤولان به جایگاه مطلوب خود برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در پایان از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواست تا آمار شاخص های کلان استان را به صورت فصلی استخراج و در اختیار دستگاه های استانی قرار دهد تا دستگاه های اجرایی بتوانند برنامه ریزی های جدید خود را بر اساس آخرین آمار استخراج شده از استان سامان دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار