مجوز راه اندازی مرکز آموزش زبان فارسی به دانشجویان بین المللی در دانشگاه قم صادر شد.
کد خبر: ۹۴۲۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲ 20 February 2021

به گزارش تابناک قم، سید عباس هاشمی‌زاده، رئیس اداره امور دانشجویان بین المللی دانشگاه قم اظهار کرد: حدود دو سال تقاضای اخذ مجوز آموزش زبان فارسی به دانشجویان بین المللی از سوی دانشگاه قم داده شده بود و تلاش‌های فراوانی از سمت این اداره صورت گرفت و برای رسیدن به نتیجه رایزنی‌های فراوان و جلسات بیشماری با مسئولان در سازمان امور دانشجویان انجام شد.

وی ادامه داد: طی سفر مدیر کل امور دانشجویان بین المللی سازمان دانشجویان، به استان قم بازدیدی از زیرساخت‌های دانشگاه قم صورت گرفت و جلساتی مرتبط با صدور مجوز آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی با حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه قم به خصوص اعضای گروه زبان و ادبیات فارسی تشکیل شد.

رئیس اداره امور دانشجویان بین المللی دانشگاه قم افزود: این طرح پیشنهادی هم مورد استقبال مدیر کل امور دانشجویان بین المللی و هم کارشناسان وزارت علوم قرار گرفت و مجوز مربوطه صادر شد.

وی اضافه کرد: با توجه به سیاست‌های لازم الاجرا و گسترش زبان فارسی در تمام دنیا هر استان نیاز به یک مرکز آموزش زبان فارسی به اتباع خارجی و دانشجویان بین المللی دارد.

مسئول نمایندگی امور کنسولی دانشجویان بین المللی استان قم گفت: با تکمیل شدن این چرخه در دانشگاه قم، می‌توان گفت که تمام خدمات مربوط به دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه قم به صورت بومی سازی شده چه در موارد کنسولی، چه در بحث پذیرش، چه در بحث آموزش زبان فارسی و سایر خدمات برای تمامی دانشجویان ارائه می شود.

رئیس اداره امور دانشجویان بین المللی دانشگاه قم ادامه داد: این دانشجویان تا کنون زبان فارسی را به صورت پراکنده و در آموزشگاه‌های محدود فرا می‌گرفتند که گاهی این آموزشگاه در مراکز خود استان قم بود و در برخی موارد نیز مجبور به مراجعه به استان‌های دیگر به خصوص استان تهران می‌شدند.

وی در پایان تصریح کرد: حدود ۲۰۰۰ دانشجوی بین الملل در دانشگاه قم مشغول به تحصیل هستند که خدمات ذکر شده باید به تمامی این عزیزان تعلق گیرد و دانشگاه قم در تلاش است که با ارائه این خدمات پذیرای بیشتری از دانشجویان بین المللی به عمل آید؛ارائه این خدمات مختص دانشجویان دانشگاه قم نیست و از سایر دانشگاه‌های استان نیز می توانند از این مرکز بهره‌مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار