معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: ۳۰۰ تن پرتقال مازندران و ۱۵۰ تن سیب ارومیه برای تامین میوه شب عید قم خریداری می‌شود.
کد خبر: ۹۴۱۸۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳ 18 February 2021

به گزارش تابناک قم، امیرحسین پروان در جمع خبرنگاران با اشاره به گرانی مرغ در برخی از صنوف قم اظهار داشت: قیمت مصوب مرغ 20 هزار و 400 است و تنها قطعه‌بندی مرغ با مبلغ 27 هزار تومان عرضه ‌می‌شود.

معاون بازرگانی داخلی و توسعه تجارت سازمان صمت قم با اشاره به افزایش بازرسی‌ها بیان کرد: در 10 ‌ماهه امسال 1752 مورد بازرسی از وضعیت توزیع مرغ در قم انجام ‌شده که در نهایت 229 پرونده به ارزش 61 میلیارد و 150 میلیون ریال شکل‌گرفته است.

وی عنوان کرد:در بخش تخم‌مرغ نیز یک هزار و 676 مورد بازرسی از صنوف اتفاق افتاد که 246 پرونده تخلف به ارزش 28 میلیارد و 291 میلیون ریال در پخش و خرده‌فروشی شکل گرفت.

پروان تصریح کرد: در رابطه با تولید مرغ نیز پرونده‌هایی از تخلف با نظارت جهاد کشاورزی تشکیل ‌شده است اما در زمینه تولید تخم‌مرغ تخلفی ثبت‌ نشده است.

وی خاطرنشان کرد: موضوع تامین میوه در سراسر کشور مانند سال قبل طبق یارانه از طریق وزارت خانه ابلاغ‌ شده است، سال قبل 900 تن تامین میوه در قم صورت گرفت و امسال 450 تن میوه در شب عید تامین می‌شود.

معاون بازرگانی داخلی و توسعه تجارت سازمان صمت قم گفت: با توجه به انعقاد قرارداد، 300 تن پرتقال مازندران و 150 تن سیب ارومیه در تامین میوه شب عید قم خریداری می‌شود.

وی افزود: سایر کالاها همچون برنج سهمیه‌ای در جهت تامین آن وجود دارد، در این زمینه 500 تن سهمیه برنج هندی داشتیم که مباشرین معرفی و برنج توزیع ‌شده است.

پروان بیان کرد: سهمیه 970 تن شکر ویژه بهمن و اسفندماه قم در حال توزیع است، در این ‌باره 20 درصد ویژه تولید قند در کارخانه‌ها توزیع می‌شود که در حال حاضر 190 تن آن تخصیص‌ یافته است.

وی عنوان کرد: قیمت قند بسته‌بندی به مبلغ 10 هزار و 500 تومان و شکر 8700 تومان است، در آستانه شب عید با توجه به ذخایر موجود 500 تن دیگر شکر توزیع می‌شود.

معاون بازرگانی داخلی و توسعه تجارت سازمان صمت قم خاطرنشان کرد: کمبود روغن موضوع جدی در سطح کشور است که در قم با تدابیر انجام‌شده کمبود زیادی وجود ندارد و از 15 بهمن یک کارخانه معین برای استان‌ها از جمله قم تعیین شد و روند تأمین و توزیع ادامه دارد.

وی گفت: توزیع روغن توسط کارخانه، سهمیه‌ای نیست و کارخانه معین مکلف شده نیاز استان‌ها را تأمین کند، در این ‌باره بهمن‌ماه 500 تن روغن تأمین شد و به‌طور میانگین در این ایام 1500 تن به استان قم واردشده است.

پروان عنوان کرد: در تأمین روغن صنوف نیز مشکل داشتیم که به دلیل افزایش قیمت حلب به وجود آمده است، در این‌ باره 70 تن خریداری کردیم که توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: در مجموع 750 تن روغن در بحث صنف به ما تخصیص دادند که 30 تن آن واردشده و درخواست داده‌ایم با پیگیری از غله به‌موقع وارد شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار