مدیرکل هواشناسی قم گفت: میزان بارش در این استان از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهرماه امسال) تاکنون نسبت به میانگین بلندمدت(۳۰ سال گذشته)، ۵.۵ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۴۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸ 17 February 2021

به گزارش تابناک قم، مهران حیدری افزود: در این مدت به‌طور متوسط ۸۷.۹ میلی‌متر بارندگی ثبت شده که نسبت به میانگین بلندمدت ۴.۵ میلی‌متر افزایش نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: میزان بارش در سال زراعی جاری نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۷ درصد افزایش یافته است.

به گفته وی، استان قم جزو دو استانی در سطح کشور است که تاکنون میزان بارش بیشتری نسبت به میانگین بلندمدت دریافت کرده است، زیرا آذرماه پربارشی را سپری کردیم.

حیدری با بیان این‌که دی‌ماه امسال از نظر بارندگی بسیار کم بارش و خشک بود، بیان کرد: میزان بارش در بهمن‌ماه نیز حدود ۱۴ درصد نسبت به میانگین بلندمدت کاهش یافته است.

وی افزود: میزان بارندگی در فصل زمستان امسال ۳۲.۲ درصد نسبت به میانگین بلندمدت کاهش یافته که زمستان بسیار خشکی محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال زراعی جاری، بیشترین بارش در سطح استان از بخش خلجستان به میزان ۱۲۲ میلی‌متر و کمترین میزان نیز از بخش کهک به میزان ۷۴.۱ میلی‌متر گزارش شده است.

به گفته وی، همچنین بیشترین میزان بارش از ایستگاه کهندان واقع در بخش خلجستان به میزان ۱۵۵ میلی‌متر و کمترین میزان بارش از ایستگاه فرج‌آباد واقع در بخش قمرود به میزان ۶۵ میلی‌متر بوده است.

در استان قم ۱۳ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۱ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.qommeteo.ir مراجعه کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار