رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایجاد برخی محدودیت ها در اسفند ماه را نوید دهنده یک عید خوب خواند و از استاندار قم خواست تا برخی محدودیت های خاص را در برخی مناطق قم إعمال کند.
کد خبر: ۹۴۱۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵ 17 February 2021

به گزارش تابناک قم، محمدرضا قدیر در نشست امروز ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با اشاره به شکایت های اخیر از فعالیت برخی تالارهای پذیرایی در استان اظهار کرد: امیدواریم که اصناف استان نسبت به این شکایت ها و نظارت بیشتر و مؤثرتر بر اتحادیه ها و مشاغل بویژه تالارهای پذیرایی اقدام کند.

وی با بیان این که سیاست جدی استان در این روزها، بیماریابی هدفمند است خاطر نشان کرد: برخی مناطق قم دارای آمار بیشتر در زمینه چرخش ویروس و ابتلا به بیماری است و از این رو باید در این مناطق رهگیری ها و بیماریابی های هدفمند به شکل جدی دنبال شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به این که إعمال برخی محدودیت های بیشتر در اسفند ماه می تواند نویدبخش یک عید نوروز خوب باشد بیان کرد: برخی مناطق قم بر اساس آمارهای موجود در استان، نرخ بروز بالاتری در زمینه کرونا دارند که پیشنهاد می شود در این مناطق مانند محدوده پردیسان، شهرک قدس، مدرّس و منطقه گلزار شهدا محدودیت هایی مانند عدم برگزاری هرگونه تجمع، تعطیلی مدارس و استخرها و همچنین تشدید نظارت ها إعمال شود.

وی با بیان این که چرخش ویروس جهش یافته در کشور یادآور ضرورت حفاظت بیشتر از کودکان، نوجوانان و جوانان در برابر کروناست تصریح کرد: در این شرایط که قدرت سرایت، بیماری زایی، شیوع و پیامد جانباختن بر اثر ویروس جهش یافته حتی در افراد کمتر از 15 سال وجود دارد و همین امر، نگرانی های فراوانی را ایجاد کرده است، نیازمند همراهی بیشتر مردم، ادارات و اصناف با محدودیت ها و رعایت شیوه نامه های بهداشتی هستیم.

همچنین در این باره مرتضی حیدری فرماندار قم پیشنهاد تصویب محدودیت های خاص استانی را در این ستاد مطرح کرد و یادآور شد: از آن جا که امکان ایجاد و إعمال محدودیت های جدید مورد نیاز از حیطه تصمیم گیری قرارگاه عملیاتی طرح شهید سلیمانی خارج است می توان پیشنهاد داد که محدودیت های احتمالی مورد نیاز در استان با پیشنهاد قرارگاه و تصویب در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان به مرحله اجرا درآید.

و اما استاندار قم در پاسخ به این پیشنهاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد: پیشنهاد تشدید نظارت ها بر اساس نقطه زنی و رهگیری ها در طرح شهید سلیمانی، پیشنهادی عملیاتی است، اما إعمال برخی تعطیلی ها در برخی از مناطق استان با توجه به آمار مقطعی و سیال در این مناطق، نیاز به طرح دقیق تر و پخته تر دارد.

سرمست اضافه کرد: در این زمینه باید طرح عملیاتی که قابلیت اجرایی دقیق و نظارت داشته باشد ارائه شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار