تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران با حضور چهار نماینده استان قم برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک و قهرمانی آسیا آماده می‌شود.
کد خبر: ۹۴۱۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲ 16 February 2021

به گزارش تابناک قم، هر دو رویداد یعنی پیکارهای گزینشی المپیک توکیو و همچنین پیکارهای 2021 قهرمانی بزرگسالان آسیا در فروردین ماه سال 1400 برگزار می‌شود و تیم ملی کشتی فرنگی ایران از مدت‌ها قبل تمرینات و برنامه‌های آماده‌سازی خود را برای حضور در این دو میدان مهم برون‌مرزی استارت زده است.

از روز بیستم بهمن ماه و در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی ملی‌پوشان به اردو رفته‌اند، در حالی که این چهارمین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم ملی کشتی فرنگی به شمار می‌رود و از استان قم نیز چهار نماینده شامل سه کشتی‌گیر در اوان 60، 77 و 82 کیلوگرم و یک مربی مطرح در اردو حضور دارند.

چهارمین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک در حالی برگزار می‌شود که کشور قزاقستان میزبانی این رقابت‌ها را بر عهده دارد و ملی‌پوشان تا روز اول اسفند ماه تمرینات خود را زیر نظر کادر فنی پیگیری می‌کنند.

در این اردو کشتی‌گیران استان‌های خوزستان، مازندران، فارس، قم، تهران و البرز حضور دارند و در اوزان 55، 60، 63، 67، 72، 77، 82، 87، 97 و 130 کیلوگرم آماده اعزام می‌شوند، در شرایطی که تمرینات زیر نظر محمد بنا برگزار می‌شود و مربی قمی حاضر در کادر فنی تیم ملی روح‌الله میکائیلی چهره شناخته شده و مطرح این عرصه است.

در این اردو علیرضا نجاتی نماینده قم در وزن 60 کیلوگرم است، کسی که مرداد ماه سال 1398 همراه با تیم ملی بزرگسالان کشتی فرنگی کشورمان به رقابت‌های قهرمانی 2019 بزرگسالان جهان در نور سلطان قزاقستان رفت و با ایستادن در جایگاه سوم ضمن کسب نشان برنز به سهمیه المپیک توکیو نیز دست پیدا کرد.

در وزن 77 کیلوگرم هادی علیزاده‌پورنیا دارنده سه مدال مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی و دو طلا و نقره پیکارهای قهرمانی آسیا به اردو رفته و در وزن 82 کیلوگرم نیز مهدی ابراهیمی نماینده قم است، کشتی‌گیری که اوایل سال 1398 نشان طلای مسابقات قهرمانی امیدهای آسیا را بر گردن آویخت و اسفند ماه سال 98 قهرمان بزرگسالان آسیا شد.

رقابت‌های کشتی گزینشی المپیک توکیو در قاره آسیا روزهای ۲۰ تا ۲۲ فروردین و مسابقات کشتی قهرمانی آسیا روزهای ۲۳ تا ۲۸ فروردین 1400 به میزبانی شهر آلماتی کشور قزاقستان به انجام خواهد رسید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار