معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم گفت: مانور فرضی ریزش معدن منگنز در روستای ونارچ با هدف ارتقاء عملکرد تیم واکنش سریع برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۱۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱ 16 February 2021

به گزارش تابناک قم، هادی سلیمی اظهار کرد:  با توجه به موقعیت و حادثه‌خیز بودن استان و همچنین به دلیل وجود معدن مهم منگنز و نیروهای مشغول به کار در این معدن در بخش کهک، نیروهای امدادی هلال احمر استان از جمله تیم واکنش سریع باید در حالت آماده باشند تا بتوانند در حوادث احتمالی بهترین عملکرد را داشته باشند.

وی افزود: به همین منظور مانور فرضی ریزش معدن منگنز در روستای ونارچ بخش کهک با هدف ارتقاء عملکرد و توان‌افزایی تیم‌ واکنش سریع برگزار شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به جزئیات مانور فرضی ریزش معدن منگنز بیان کرد: در پی تماس های مردمی با ۱۱۲ و اعلام ریزش معدن نیروهای امداد و نجات در قالب تیم واکنش سریع به محل حادثه اعزام و بعد از ارزیابی منطقه، گیرافتادگی و مصدومیت یک نفر اعلام شد.

سلیمی افزود: پس از تلاش‌های تیم واکنش سریع برای رهاسازی مصدوم به وسیله تجهیزات جستجو و نجات، مصدوم فرضی سریعاً به مرکز درمانی منتقل شد.

وی ادامه داد: یک دستگاه خودروی آمبولانس، یک دستگاه خودروی کرافتر به همراه ست جستجو و نجات از جمله تجهیزات به کار رفته در این مانور فرضی بود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم  ضمن تقدیر از عملکرد تیم واکنش سریع در این مانور فرضی تصریح کرد: نیروهای امداد و نجات هلال احمر یکی از مهم ترین نیروها در حوادث و سوانح هستند و برگزاری مانورهای فرضی در طول سال به منظور تقویت و ارتقاء عملکرد آنها لازم و ضروری است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار