رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: قم در جهان اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد و محصولات حلال تولید شده در آن، مورد توجه مسلمانان و استقبال بازارهای بین‌المللی قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۹۴۰۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴ 15 February 2021

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی بیان کرد: این استان در طول‌سال‌های اخیر دستاوردهای ارزشمندی در زمینه تولید محصولات غذایی و صادرات آن به بازارهای بین‌المللی بدست آورده که این موفقیت با کسب نشان حلال برای عرضه محصولات، مسیر درخشان‌تری را مقابل تولیدکنندگان قم گشوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر غذای حلال به دلیل کیفیت بالا و اعتمادی که به آن ایجاد شده است، نه تنها در کشورهای اسلامی بلکه در جوامع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همین دلیل بازار فروش مناسبی دارد.

وی افزود: تولید محصولات غذایی حلال در قم به دلیل موقعیت ویژه‌ آن در جهان اسلام،‌ امتیاز اقتصادی بالایی دارد که علاقه‌مندان به فعالیت‌های تولیدی می‌توانند در آن سرمایه‌گذاری مطمئن و سودآوری را تجربه کنند.

سیجانی گفت:‌ صنعت قم طی این سال‌ها، در حوزه تولید انواع مواد غذایی براساس استانداردهای بین‌المللی به جایگاه قابل قبولی رسیده است و اکنون محصولات تولید شده در این استان در بازارهای بین‌المللی با محصولات دیگر کشورها رقابت می‌کند.

وی بیان کرد: قم قابلیت‌های فراوانی برای ایجاد واحدهای صنعتی تولید کننده مواد غذایی دارد که از جمله آن می‌توان به وجود شهرک‌های صنعتی مجهز به زیرساخت‌های لازم برای استقرار این صنایع و دسترسی مناسب به مسیرهای حمل و نقل محصولات برای عرضه آن در بازارهای داخلی و بین‌المللی اشاره کرد.

۳۷۹ واحد تولیدی فعال در استان قم استاندارد اجباری دارد و محصول‌ آن‌ها برای عرضه به بازار باید دارای شرایط و کیفیت تعیین شده باشد.

همچنین یکهزار و ۶۲ محصول تولید شده در استان نیز مشمول استاندارد اجباری است و بازرسان اداره کل استاندارد قم و نهادهای همکار آن بر نحوه تولید این محصول‌ها و رعایت شرایط کیفی تعیین شده، نظارت دقیق و مستمر دارند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آنها به خصوص دوشهرک راهبردی شکوهیه و محمود آباد موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده‌است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار