مدیر منطقه هشت شهرداری قم گفت: از طرح اقدام ملی مسکن حمایت می کنیم؛ زیرا تجربه صاحب خانه شدن قشر زیادی از جامعه با مبالغ پایین را در طرح مسکن مهر داریم و همچنین از طرح ۵۶۰ هکتاری نیز استقبال می‌کنیم که البته قطعا نیازمند ایجاد فضا و بستر مناسب است.
کد خبر: ۹۳۹۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱ 11 February 2021

به گزارش تابناک قم، محمدرمضانی، در نشست نقد وبررسی مصوبه شورای برنامه ریزی استان قم در خصوص الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری حاشیه شهر برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن که در دفتر فناوری و اطلاعات جهاد دانشگاهی قم برگزار شد، عنوان کرد: از ابتدای سال پروانه سه بلوک توسط شهرداری صادر شده و دو بلوک دیگر نیز در آستانه صدور است.

وی با بیان اینکه در طرح مسکن مهر، با همکاری همه دستگاه ها کاری جهادی صورت گرفت، خاطرنشان کرد: دیدگاه ما حمایت از این طرح است؛ زیرا تجربه صاحب خانه شدن قشر زیادی از جامعه با مبالغ پایین را در طرح مسکن مهر داریم و همچنین از طرح ۵۶۰ هکتاری نیز استقبال می‌کنیم که البته قطعا نیازمند ایجاد فضا و بستر مناسب است؛ زیرا در شرایطی که قم از لحاظ اراضی توانایی گسترش دارد جانمایی در شهرک امیر کبیر امری اشتباه است.

مدیر منطقه هشت شهرداری قم ادامه داد: سیلاب های پردیسان از منطقه بالا دست هزارهکتاری و اطراف بیمارستان خاتم شکل می گیرد که مطالعات در رابطه با آبخیزداری و دفع آب های سطحی برای اجرای هرچه بهتر این طرح در این منطقه امری ضروری است.

وی با اشاره به اینکه ما اجرا کننده سیاست ها تدوین شده در منطقه هستیم و سیاست ما نیز در نظر گرفتن تمام تسهیلات و امکانات برای این طرح است، بیان کرد: در رابطه با ۱۷ هکتاری مشکل تفاوت تفسیر در ماده ۱۰۱ بین شهرداری و راه و شهرسازی وجود دارد که بعد از تعیین وضعیت سهم شهرداری نقشه مصوب شده درکمیسیون ماده ۵، درسیستم بارگزاری می‌شود و سپس شهرداری برای صدور مجوز اقدام می کند.

رمضانی بابیان این اینکه پیاده رو سازی پردیسان به اعتباری ۵۰ میلیاردی نیاز دارد، اظهار کرد: شهرداری در ۱۰ سال گذشته نزدیک به ۵۰۰میلیارد در پردیسان هزینه کرده است و پردیسان به لحاظ بوستان و فضای سبز جزو مناطق با فضای سبززیاد محسوب می شود.

مدیر منطقه هشت شهرداری قم با اشاره به اینکه ابتدا مناطق ساخته می‌شوند و بعد برای توسعه آن اقدام می شود، بیان کرد: خواسته ما این است که ۵۶۰ هکتاری بعد از اتمام همه موارد و زیر ساخت ها افتتاح شود و از نواقص و آسیب های پردیسان در این طرح باید جلوگیری شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار