معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به بهسازی 17 گذرفرهنگی در سطح شهر قم از تلاش برای بهره‌برداری از گذرهای عشقعلی و لبچال تا پایان سال خبرداد.
کد خبر: ۹۳۹۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶ 11 February 2021

به گزارش تابناک قم، غلامرضا جانقربان با اشاره به عملیات بهسازی معابر و بازارهای قدیمی شهر، اظهارداشت: به‌منظور رفاه حال مردم و حفظ بافت‌های قدیمی شهر بهسازی معابر شهری و گذرهای فرهنگی و راسته‌بازارها و تبدیل خیابان‌های هسته مرکزی شهر به پیاده راه در دستور کار شهرداری قرارگرفته است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به پیاده راه سازی معابر پرتردد هسته مرکزی شهر افزود: موضوع پیاده راه سازی از سال‌های قبل در دستور کار بوده است که ازجمله آنها میتوان به پیاده راه سازی بلوار بهار اشاره کرد که در سال ۹۳ در بلوار بهار انجام شد و در سال‌های ۹۷ تا ۹۹ نیز پیاده راه‌سازی خیابان‌های ارم و انقلاب انجام‌شده است.

وی با اشاره به رضایتمندی بالای مردم در هسته مرکزی شهر در رابطه با پروژه‌های پیاده راه‌سازی، تصریح کرد: در این پروژه‌ها شاهد همکاری بین مدیریت شهری و مردم بودیم، درحالی‌که در ابتدا مقاومتی در رابطه با اجرای این پروژه‌ها وجود داشت اما بعد از اجرای پروژه شاهد رضایت و همکاری مردم بودیم.

جانقربان بابیان اینکه اگر همکاری مردم نبود نمی‌توانستیم به نتیجه برسیم، تأکید کرد: در راستای توسعه همین پروژه‌ها ۱۷ گذر فرهنگی نیز در منطقه هفت و یک در دستور کار شهرداری قرار گرفت که در چهار سال گذشته بهسازی ۱۴ گذر  به سرانجام رسید.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به اینکه سه گذر عشقعلی و گذر کوچه ۵ عمار یاسر معروف به لبچال نیز در دستور کار شهرداری قرارگرفته است، تأکید کرد: تا پایان سال یا حداکثر اردیبهشت‌ماه بهسازی گذرهای فرهنگی در هسته مرکزی شهر به اتمام می‌رسد.

جانقربان با اشاره به اقدامات بهسازی این گذرها تأکید کرد: کف‌سازی، جداره سازی و نماسازی از جمله اقداماتی است که درگذرهای فرهنگی اجرایی می‌شود که درنتیجه بهسازی گذرهای فرهنگی علقه خیلی زیاد در مردم برای ماندگاری این محلات صورت گرفته است.

وی با تأکید بر شکل‌گیری احساس وحدت بین شهرداری و مردم درنتیجه بهسازی گذرهای فرهنگی، افزود: در نتیجه اقدامات صورت گرفته از ما مجدد درخواست دارند که سایر گذرها که امکان پیاده راه‌سازی دارند در دستور کار قرار بدهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار