وزیر اطلاعات ‌از طراحی نرم‌افزارها و راه‌اندازی سامانه هایی با هدف کنترل و رهگیری کالای قاچاق در کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۳۹۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷ 09 February 2021

به گزارش تابناک قم، ‌چند کارخانه در شهرک صنعتی شکوهیه قم، سه طرح صنعتی احیا شده که بیش از یک سال از چرخه تولید خارج شده بودند، با حضور وزیر اطلاعات و معاون وزیر صنعت به بهره‌برداری رسیدند.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت استان قم در این مراسم با بیان اینکه برای این طرح‌ها در مجموع بیش از 145 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است افزود: شرکت آرین سازه راوین، تولید کننده انواع سازه‌های فلزی یکی از مهمترین این طرح هاست که زمینه اشتغال مستقیم صد نفر را فراهم کرده است.

محمد شاملی افزود: شرکت مفتول آلیاژی ایرانیان با اشتغالزایی مستقیم بیست نفر و تولید مفتول‌های کاربردی در صنایع خودروسازی دیگر واحد افتتاح شده امروز بود.

وی تصریح کرد: شرکت گردبافی پویا بافت هم با تولید پارچه‌های بسته بندی زمینه اشتغال چهارده نفر را فراهم کرده  با راه اندازی خط تولید پاکت، این ظرفیت تا دو برابر افزایش می‌یابد.

وزیر اطلاعات در حاشیه راه‌اندازی این طرح‌ها از طراحی نرم‌افزارها و راه‌اندازی سامانه هایی با هدف کنترل و رهگیری کالای قاچاق در کشور خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی افزود: وزارت اطلاعات در مبارزه با قاچاق کالا دیگر روش های سنتی را به کار نمی‌برد و یک سلسله سامانه‌هایی را تعریف کرده تا کالا در بدو ورود به کشور کدگذاری شود که این کار باعث رهگیری آن تا دست مصرف کننده می‌شود.

وی گفت: برای سایر بخش ها هم در حال طراحی نرم افزارها و ساماندهی برای اشراف هوشمند در زمینه کنترل کالای قاچاق هستیم.

وزیر اطلاعات همچنین از مسئولان استان و تولید کنندگان برای تلاش برای افزایش تولید و راه اندازی کارخانه ها و کمک صنعت گران قدردانی کرد. 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار