رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: درسال جهش تولید، راهبرد تعامل صنعت و دانشگاه برای حل مشکلات پیش‌روی واحدهای تولیدی با کاربردی کردن مطالعات علمی،‌ عملیاتی شده‌است.
کد خبر: ۹۳۹۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷ 09 February 2021

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی بیان کرد: درشرایط کنونی با وجود تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا، استفاده از ظرفیت‌ مراکز علمی برای حفظ و ارتقا خط تولید واحدهای صنعتی اهمیت ویژه‌ای یافته و در همین رابطه تعامل بخش صنعت و دانشگاه در قم برای حل مشکلات حوزه تولید از مبانی نظری به حوزه مسائل اجرایی قدم گذاشته‌است.

وی افزود: اکنون شمار قابل‌توجهی از بهره‌برداران واحدهای صنعتی فعال درقم برای حفظ و گسترش سطح تولید خود از دستاوردهای مراکز علمی و حضور متخصصان دانشگاهی استفاده می‌کنند و توانسته‌اند محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها را به موقعیتی برای داخلی سازی تجهیزات مورد استفاده خود تبدیل کنند.

وی ادامه داد: درهمین راستا تعدادی از نخبگان جوان استان قم نیز در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان وارد میدان تولید کالاهای راهبردی شدند و محصولات صنعتی ساخت خود را با کیفیت بسیار بالا به بازارهای داخلی و بین‌المللی عرضه می‌کنند.

سیجانی گفت: سازمان صنعت ، معدن و تجارت قم برای تقویت ارتباط میان صنعت و دانشگاه در استان،‌ تلاش کرده تا مشکلات واحدهای صنعتی به‌طور مشخص شناسایی و برای انجام تحقیقات کاربردی دراختیار مراکز دانشگاهی قرارگیرد و از طرف دیگر زمینه‌ای را فراهم کرده‌است تا دانشجویان رشته‌های مرتبط با حوزه صنعت، دروس عملی خود را در واحدهای تولیدی به انجام رسانند و از نزدیک با مشکلات این بخش و راهکارهای رفع آن آشنا شوند.

وی بیان کرد: قم به دلیل برخورداری از شهرک‌های صنعتی متعدد و صنایع راهبردی و همچنین وجود مراکز علمی و دانشگاهی متنوع با هزاران دانشجوی درحال تحصیل رشته‌های مرتبط با صنعت،‌ موقعیت ویژه‌ای برای تبدیل‌شدن به قطب تعامل میان صنعتگران و دانشگاهیان در سطح کشور را دارد و در همین رابطه برنامه‌های عملیاتی قابل‌توجهی برای گسترش این تعامل در استان،‌ در دستورکار است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار