«موسوعة التاریخ الاسلامی» نوشته آیت‌الله محمدهادی یوسفی غروی و نشر مؤسسه مجمع الفکر الاسلامی به چاپ چهارم رسید.
کد خبر: ۹۳۹۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳ 09 February 2021

به گزارش تابناک قم، کتاب ارزشمند «موسوعة التاریخ الاسلامی» بعد از گذشت دو سال به علت درخواست فراوان فرهیختگان و مخاطبان مختلف، برای چهارمین بار در هشت مجلد به زیور طبع آراسته شد.

اثر حاضر به قلم آیت‌الله محمدهادی یوسفی غروی، محقق و استاد حوزه علمیه، نگاشته شده و در بردارنده گزارشی تاریخی تحلیلی وقایع و حوادث عصر پیامبر(ص) و حضرات معصومین(ع) است.

این مجموعه که به زبان عربی نگاشته شده است یک دوره کامل تاریخ اسلام از نگاه اهل بیت(ع) به همراه تحلیل و بررسی دقیق است.

استفاده از منابع تاریخی اولیه و اصیل، پایه قرار دادن روایات اهل بیت علیهم السلام به عنوان شاخص‌ترین منبع تاریخی شیعه، عرضه تاریخ تحلیلی با رویکرد هماهنگی گزاره‌های تاریخی با قرآن کریم، جایگاه پیامبر اکرم و ائمه (علیهم السلام) و حکم عقل و توجه تام به حکم عقل و ارائه تصویری روشن از حقائق تاریخی در نمایی تحلیلی از جمله ویژگی‌ها و امتیازات موسوعة التاریخ الاسلامی است.

پرهیز از قضاوت یک سویه و دخالت دادن افکار و آراء مذهبی و سیاسی در عرضه حقایق تاریخی، اعتماد بر گزارش‌های تاریخی صحیح و بررسی رجال واقع در سند‌های روایات و نصوص تاریخی و پرهیز از روایات متعارض و متناقض همچنین نگارش تاریخ اسلام به زبان گویا، روان و علمی از ویژگی‌های دیگر این اثر ارزشمند محسوب می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار