رئیس کل دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه تصمیم مجلس بر رد کلیات بودجه درست بود، گفت: مراقب باشیم بدهکار ترین دولت ایران چهره دیگری از خود نشان ندهد.
کد خبر: ۹۳۹۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴ 09 February 2021

به گزارش تابناک قم، مهرداد بذرپاش در نهمین شب از جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم در مسجد چهارمردان برگزار شد، با بیان اینکه ما مؤظف به بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر هستیم، اظهار کرد: ما 42 سال است که از آرمان‌های خود کوتاه نیامده‌ایم به همین علت انقلاب در تهاجم بی‌سابقه‌ای است و همه این‌ها پاتکی به تکی است که 42 سال گذشته دنبال کرده‌ایم.

وی اتهام، تخریب، شایعه و دروغ را از جمله پاتک‌های دشمن دانست و اضافه کرد: دشمن به میزانی از ملت ایران عصبانی است که کینه از سراسر وجود او می‌بارد اما این حجم از دروغ، شایعه و شبهه‌افکنی میان مردم انقلابیون را گاهی خسته می‌کند.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور گفت: کارکردها در این شرایط وقتی سخت‌تر می‌شود که بیش از دو سوم جمعیت ما متولدین بعد از انقلاب هستند یعنی نه امام را به یاد دارند و نه انقلاب را دیده‌اند و این بیش از 70 درصد جمعیت کشور در آماج شبکه‌های اجتماعی با دروغ‌ها و شبهه‌افکنی‌ها روبرو می‌شوند و این‌ها فرزندان و خانواده خودمان هستند.

وی با بیان اینکه راهبرد اصلی انقلابیون مقابل گنده‌های عالم تهاجمی است، مطرح کرد: یکی از خبرنگاران داخلی از فرح پهلوی مصاحبه گرفته است و این شخصیت به صراحت گفته ما می‌دانیم که نمی‌توانیم برگردیم اما می‌خواهیم تصویری که از ما درست کرده‌اند را اصلاح کنیم.

بذرپاش از رهبر ایران به عنوان یک شخصیت عارف، عالم، شاعر و شجاع نام برد و گفت: تمام غرب و شرق می‌گویند که در زندگی این شخصیت یک برگه سیاه پیدا نمی‌شود؛ این چرخش در حاکمیت بسیار قابل توجه است.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور خاطرنشان کرد: درست است که حاکم الهی بالای سر کشور است اما نقدهایی نیز نسبت به وضعیت امروز کشور وجود دارد درحالی‌که ما باید به خود یادآوری کنیم که رسیدن به موفقیت با ولی فقیه نیازمند همراهی مردم است.

وی اظهار کرد: برای اینکه کشور بتواند به اهداف مورد نظر برسد در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصاد مقاومتی باید تابع رهبری باشیم.

این شخصیت سیاسی بر لزوم افزایش مشارکت مردمی در انتخابات تاکید کرد و ادامه داد: اینکه برخی توصیه می‌کنند افراد محدودی پای صندوق رأی حضور یابند تا برنده شوند اشتباه است چراکه با کاهش مشارکت در حقیقت در انتخابات باخته‌ایم.

مشارکت پایین موجب ناتوانی در عرصه بین‌المللی می‌شود

وی با اشاره به اینکه انقلاب با مشارکت مردم ماندگار می‌شود، عنوان کرد: مشارکت پایین موجب می‌شود که نتوانیم در عرصه بین‌المللی قدرت زیادی برای حرف زدن داشته باشیم.

بذرپاش با بیان اینکه دولتی که با مشارکت حداقلی شکل گیرد نمی‌تواند کاری انجام دهد، اظهار کرد: برخی در جریان انقلاب به سیاه‌نمایی اقدام کردند درحالی‌که این افشاگری‌ها رویکرد بزرگان دینی نیست برخی حرف‌هایی را در جامعه می‌زنند که انگار فساد سازمان‌یافته‌ای در کشور وجود دارد که این یعنی شکست انقلاب اسلامی.

وی فراگیر خواندن فساد را یک اشتباه راهبردی دانست و خاطرنشان کرد: نیت این افراد خیر است چراکه می‌خواهند از دست افراد خاصی راحت شوند درحالی‌که با این اقدامات به نظام ضربه زده‌ایم.

بذرپاش با تاکید بر اینکه با سیاه‌نمایی در حقیقت ریشه انقلاب را هدف گرفته‌ایم، تصریح کرد: هر چند برخی افراد فسادگر در دستگاه‌ها هستند اما ما فساد سیستماتیک نداریم.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه بنده از منتقدان برجام بودم، اظهار کرد: گفتیم که امضای کری تضمین نیست و اکنون هم می‌گوییم که با آمدن بایدن مشکلی رفع نمی‌شود و تحریم‌ها بیشتر هم شده است اما این روشن‌گری نباید به سیاه‌نمایی تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه وظیفه انقلابیون روشن‌گری و یادآوری به مردم است، اضافه کرد: عده‌ای تاکید بر  ایستادن و نفی غرب دارند و برخی در جبهه مقابل این افراد اهداف مشخص خود را دنبال می‌کنند اما اگر حواسمان نباشد در انتخابات شرایط دیگری رقم زده خواهد شد.

بذرپاش از رقم خوردن بی‌سابقه‌ترین نرخ تورم در تاریخ معاصر در سال 99 توسط دولت یاد و عنوان کرد: اگر حواس جریان مؤمن و برخاسته از آرمان امام و رهبری نباشد، بی‌عرضه‌ترین دولت در انضباط بودجه‌ای و برقراری عدالت اجتماعی، بدهکارترین دولت تاریخ ایران و مقروض‌ترین دولت از نظر اوراق قرضه می‌تواند چهره دیگری را از خود نمایش دهد.

وی خاطرنشان کرد: در مورد بررسی عملکرد دولت 100 شاخص داریم که دولت امروز ما در 80 مورد از این شاخص‌ها آمار منفی‌تر نسبت به قبل را کسب کرده است.

راهبرد اقتصاد 1400 باید آرامش‌بخشی باشد

بذرپاش با بیان اینکه وابستگی بودجه به نفت بالا بوده است، تصریح کرد: در سال 1400 راهبرد اقتصادی ما باید آرامش بخشی باشد چراکه در سال 99 و 98 کشور با تورم بالایی روبرو بوده است و در سال آینده تاب‌آوری دیگری وجود ندارد.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور اضافه کرد: ما برای اینکه از رانت‌ها جلوگیری کنیم، نمی‌توانیم ‌افزایش قیمت‌ها را رقم بزنیم و بار مشکل اقتصادی کشور را بر دوش مردم بگذاریم.

وی با تاکید بر اینکه مجلس با رد کردن کلیات بودجه تصمیم درستی گرفته است، گفت: قرار است که دولت در هفته آینده با رویکرد دیگری بودجه را بازنگری کند.

بذرپاش تصریح کرد: سال آینده انتخابات داریم و پایان دولت خسته را شاهد هستیم و همه دولت‌ها هم در ماه‌های پایانی بی‌انگیزه‌تر می‌شوند؛ دولت جدید نیز از مردادماه و شهریورماه سرکار قرار می‌گیرد و تا زمانی که کار به صورت جدی شروع شود کار به سال 1401 می‌رسد پس عقل حکم می‌کند ما جراحی بزرگ اقتصادی را برای 1400 به دولت تحمیل نکنیم.

وی ترک فعل مسئولان را یکی از چالش‌های دیوان برشمرد و گفت: اگر مسئولی کار اشتباهی را انجام دهد با او مقابله می‌کنیم اما اگر مسئولی کاری انجام ندهد نمی‌توانیم با او مقابله کنیم و این روزها وقتی شنیده می‌شود همه چیز رها شده به همین این معناست که تصمیمی گرفته نمی‌شود.

این شخصیت سیاسی با تاکید بر اینکه مشارکت حرف اول را در انتخابات می‌زند، تصریح کرد: در این مسیر روشن‌گری باید مورد توجه قرار گیرد و مجلس و دولت آرامش بخشی اقتصادی را باید دنبال کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار