مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: تاکنون حدود 100 میلیارد تومان درخواست تسهیلات کرونایی در استان به ثبت رسیده که حدود 75 میلیارد تومان از این تسهیلات پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۳۹۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳ 09 February 2021

به گزارش تابناک قم، مصطفی کاویانی با اشاره به تغییرات به وجود آمده در اشتغال و نرخ بیکاری کشور در ایام شیوع کرونا اظهار کرد: البته آمار نشان از افزایش بیمه شدگان اجباری در استان از مهر ماه سال 1398 تا مهر ماه سال جاری دارد.

وی سپس به رکورد کاهشی نرخ بیکاری در استان تا شهریور سال جاری اشاره و بیان کرد: یکی از هدفگذاری ها در سال جدید برای استان، رسیدن به نرخ بیکاری تک رقمی بود که خوشبختانه این هدفگذاری توسط مدیریت استان با نرخ بیکاری 8 درصد محقق شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم همچنین درباره ارائه تسهیلات در ایام کرونا به متقاضیان اذعان کرد: در این مدت بیش از 4 هزار و 700 پرونده ارائه تسهیلات کرونا با جمع حدود 100 میلیارد تومان مطرح بوده که تاکنون حدود 75 میلیارد تومان از این تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

کاویانی در ادامه خانوارهای یارانه بگیر استان قم را 86 درصد از کل خانوارهای استان دانست و گفت: البته افراد یارانه بگیر در استان، 83 درصد جمعیت استان است.

وی درباره خانوارهای معیشت بگیر در استان بیان کرد: 64 درصد از خانوارهای استان، یارانه معیشتی را دریافت می کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم در عین حال به آمار خانوارهای دریافت کننده تسهیلات یک میلیون تومانی اشاره و اضافه کرد: 72 درصد خانوارها در مرحله نخست و 23 درصد در مرحله دوم، این تسهیلات را دریافت کرده اند.

کاویانی درباره معیشت 100 هزار تومانی در نظر گرفته شده برای برحی خانوارها در چهار ماه پایانی سال جاری نیز گفت: حدود 35 درصد خانوارهای استان در شمول دریافت این کمک معیشتی قرار گرفته اند.

وی سپس به طرح مُشوّق های بیمه ای کارفرمایی اشاره کرد و افزود: ثبت نام برای استفاده از این مشوّق ها از طریق نشانی اینترنتی Moshavegh.mcls.gov.ir امکان پذیر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم در پایان به معضل کمبود کارگر ساده در شهرک های صنعتی استان توجه داد و از ضرورت تربیت تکنیسین در استان و تمرکز بر امور فنی حرفه ای به جای توسعه تحصیلات تکمیلی بویژه با توجه به نرخ بیکاری قابل توجه در بین نیروهای فارغ التحصیل استان سخن گفت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار