مدیرکل پست قم، با بیان اینکه این استان بعد از تهران بیشترین مرسوله صادره نمایشگاه مجازی کتاب را داشته است گفت: بیش از ۸۰ هزار مرسوله خروجی و ۴۰ هزار مرسوله ورودی به استان توسط این اداره کل در ایام نمایشگاه مجازی تهران جا به جا شد.
کد خبر: ۹۳۸۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳ 08 February 2021

به گزارش تابناک قم، ابوالفضل باقری منش افزود: با وجود اینکه بیش از یک هفته از پایان فعالیت نمایشگاه مجازی کتاب تهران می گذرد، همچنان شرکت پُست در کنار ناشران برای عمل به تعهدات خود است.

وی حجم اقدام‌های انجام شده توسط پست استان در ایام نمایشگاه کتاب را در کشور کم نظیر دانست و ادامه داد: پُست استان درطول این نمایشگاه، تمام امکانات و ظرفیت‌های خود را برای جمع آوری و توزیع به موقع مرسولات کتاب به کار گرفت.

وی ادامه داد: نتیجه تلاش‌های کارکنان پرتلاش پست قم، جا به جایی بیش از ۱۲۰ هزار مرسوله کتاب بوده‌است که تاکنون ۸۰ هزار مرسوله با تحویل ناشران به پست استان در کشور توزیع و ۴۰ هزار مرسوله دیگر نیز با تحویل از ناشران کشور در قم توزیع شده‌است.

باقری منش، اظهار داشت: در بخش صدور کتاب از این استان به سراسر کشور، قم بعد از تهران در جایگاه دوم قرار دارد که این طرح برگ زرینی برای شرکت ملی پست است.

وی ادامه داد: شرکت پست در نمایشگاه مجازی کتاب تهران نقش خود را در کمک به کسب و کارهای دیجیتالی و رونق و توسعه  فرهنگ کتابخوانی و  کاهش هزینه های مردم و دولت و ناشران و کاهش سفرهای غیر ضرور به نحو احسنت انجام داد.

مدیرکل پست قم، افزود: پست استان برای عمل به تعهدات شرکت ملی پست و در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود در این رویداد بزرگ فرهنگی پابه پای سایر همکاران شبکه پستی کشور ، نخستین تجربه برگزاری نمایشگاه کتاب را با موفقیت پشت سرگذاشت.

باقری منش، با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و وجود ناشران متعدد دینی در قم، گفت: انتظارمی رفت که خرید کتاب ازطریق فضای مجازی از ناشران استان حجم زیادی را به خود اختصاص دهد که در عمل نیز اینگونه شد و لذا مرسولات نمایشگاهی صادره از این استان در کشور بعد از استان تهران رتبه دوم قرار داشت.

مدیرکل پست  استان قم، ادامه داد: همچنان روند آماده سازی کتاب های خریداری شده در نمایشگاه توسط ناشران استان ادامه دارد که به محض تحویل به این اداره کل، این مرسوله ها نیز به دست خریداران در کمترین زمان خواهد رسید.

وی با تقدیر از عملکرد کارکنان اداره کل پست قم، گفت: شیوع ویروس کرونا، ترافیک حمل بسته های پستی را به شدت افزایش داده است و کارکنان پست با تعصب و جانفشانی برای خدمت به مردم تلاش می‌کنند.

باقری منش، رویکرد جدید شرکت ملی پست را تعامل با تمامی دستگاه ها و نهادهای خدمت رسان دانست و ادامه داد: عملکرد موفق شرکت ملی پُست در طول برگزاری نمایشگاه کتاب موجب شد تا مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این عملکرد تقدیر داشته باشند.

وی با بیان اینکه به منظور ثبت بهترین عملکرد در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب، جلسه‌های هماهنگی متعددی پیش از آغاز نمایشگاه در سطح استان انجام شد، گفت: در این نشست توزیع دقیق، سریع و صحیح مرسولات کتاب به عنوان یک اولویت مهم هدف گذاری شد که این اقدام ها موجب شد تا عملکرد پست رضایت مسئولان نمایشگاه، ناشران و خریداران فعال در این نمایشگاه را رقم برند.

در طول ۱۰ روز برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران که از اول بهمن ماه شروع شد، بیش از یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار کتاب با رقمی بیش از ۶۲ میلیارد تومان فروخته شدهکه شرکت ملی پست در طول این مدت ۶۵۰ هزار مرسوله کتاب به دست مخاطبان رساندهاست.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار