جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه ای به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب، بر لزوم حراست و پاسداری از آرمان های والای انقلاب و حضرت امام تاکید کرد.
کد خبر: ۹۳۸۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳ 08 February 2021

به گزارش تابناک قم، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در آستانه فرا رسیدن یوم الله 22 بهمن بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه که به امضای آیت الله حسینی بوشهری رسیده بدین شرح است: 22 بهمن پیام آور تحقق حاکمیت الله و نابودی طاغوت است. این انقلاب که به دست بزرگ بنیانگذارش حضرت آیت الله العظمی امام خمینی(قدس سره) و با نثار خون شهداء و به مدد الهی به پیروزی رسید، گر چه در جغرافیای سرزمین ایران به وقوع پیوست اما نورانیت آن پهنه گسترده‌ای را فرا گرفت و موجبات امیدواری مستضعفان و آزادی‌خواهان بسیاری را فراهم ساخت.

انقلاب اسلامی با گذشت 42 سال همچنان کانون نور و مظهر توحید است، مقتدر و مؤثر راه را نشان می‌دهد و ملت‌های در بند استکبار و ظلم را به رهایی و آزادگی فرا می‌خواند.

پیام انقلاب همچنان زنده است و امروز شعارهایش تا پشت خانه دشمن طنین انداز است، فلسطین، لبنان، یمن، عراق، سوریه، نیجریه، کشمیر و بحرین در پرتویی از نورانیت انقلاب اسلامی به تلألؤ و درخشندگی رسیده‌اند و جبهه کفر و استکبار را به چالش کشانده‌اند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در آستانه یوم الله 22 بهمن و در راستای عمل انقلابی و تکلیف شرعی و سیاسی خود نکاتی چند را یاد آور می‌شود:

1- ولایت فقیه ضامن مشروعیت و سلامت نظام اسلامی است. پیوند مردم و ولایت یک پیوند مؤمنانه و ناگسستنی است و بیعت با ولایت، شرط سعادت و عاقبت به خیری ملت رشید ایران است. ما تا آخرین نفس پاسدار و پشتیبان ولایت فقیه هستیم و در این روزهای خاطره انگیز با آرمان شهیدان انقلاب اسلامی و ولایت مطلقه فقیه تجدید بیعت می‌کنیم.

2- آرمان بزرگ ما، ‌یعنی تحقق تمدن نوین اسلامی، تحت هدایت‌ها و تدابیر جامع رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در یک مسیر منطقی و هدفمند در حال پیگیری است و نظام اسلامی در گام دوم انقلاب بدون توقف و غفلت در حرکت است. جوانان مؤمن و نسل بعد از انقلاب، امیدوار و مصمم به مقابله با بحران‌ها می‌پردازند و موانع را پشت سر می‌گذارند. نصرت الهی نیز بی‌شک همراه این مجاهدان راه انقلاب خواهد بود.

3- جبهه استکبار در ادامه فتنه‌گری‌های خود با هجمه‌ای گسترده تر از گذشته ، در حال ترویج فساد و شر است. جریان نفوذ و تحریف نیز تلاش دارد با ایجاد اشتباه محاسباتی در میان مردم و نخبگان، دستاوردهای نظام اسلامی را مخدوش و راه طی شده انقلاب را در تضاد با منافع کشور ترسیم کند؛ امروز برای عبور از گذرگاه فتنه‌ها، بیش از پیش نیازمند تقویت مبانی ایمانی و بصیرت انقلابی هستیم و حوزه‌های علمیه که نقش فعالی در ترویج معارف انقلاب و صیانت از ارزش‌های اسلامی داشته‌اند، همچنان باید میدان دار این تکلیف بزرگ باشند.

4- ایجاد بدبینی و ترویج فضای یأس و ناامیدی در فضای سیاسی و اجتماعی کشور از برنامه‌های جدی بدخواهان نظام اسلامی است؛ جوانان پرشور و انقلابی باید امیدوارانه به نقد ناهنجاری‌ها بپردازند و در مبارزه با فساد و پیگیری مطالبات دچار یأس و سرخوردگی و نفی دستاوردهای انقلاب نشوند.

5- ملت مؤمن ما سال‌هاست نشان داده‌ است فهم دقیقی از خباثت آمریکا و دوستان اروپایی‌اش دارد و فریب لبخند و تزویر آنها را نخواهد خورد. افتضاحات سیاسی و اجتماعی آمریکا در دوران حاکمیت ترامپ نشان داد افول آمریکا آغاز شده ‌و این هیمنه پوشالی شدیدًا در معرض انحطاط است. بایدن و ترامپ دو روی یک سکه هستند و شر و فساد آمریکا با تغییر استراتژی‌ها تغییر نخواهد کرد.

6- کشور ما علیرغم برخی مشکلات معیشتی، تکانه‌های اقتصادی و ضعف مدیریت‌ها، شعارهای انقلابی و آرمان‌های الهی خود را با جدیت دنبال می‌کند. تحقق عدالت اجتماعی و رساندن مردم به رفاه، وظیفه‌ای سنگین بر دوش مدیران نظام اسلامی است و این تکلیف هرگز فراموش و ساقط نخواهد شد؛ اما برای عبور از مشکلات باید نگاه به درون داشت و روی ظرفیت‌های داخلی تکیه کرد. علی رغم هشدارهای ولایت‌، برخی چشم به بیرون از کشور دارند و به تحولات خارجی دلخوش کرده‌اند. امید به بیگانگان آفتی بزرگ برای نظام و انقلاب است و فکر مذاکره با آمریکا اندیشه‌ای غلط است. نفی مذاکره با آمریکا و سازش، شعار انقلاب و نظام است.

7- ملت متعهد و معتقد ما هر ساله با حضور در راهپیمایی‌های بزرگ یوم الله 22 بهمن نشان می‌دادند که ملتی مقاوم، شکور و قدردان هستند. گرچه امسال به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا این فرصت گران قدر در اختیار ملت ما نیست؛ اما حسب اعلام شیوه نامه‌ها و برنامه ریزی‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، یوم الله 22 بهمن گرامی داشته خواهد شد. نام و یاد شهیدان سرافراز نهضت اسلامی، فریادهای مرگ بر آمریکا و غریو شور انگیز «الله اکبر» همچنان بر زبان ملت ما جاری است و خاموش شدنی نیست.

8- خداوند برکات و الطاف بیکران خود را بر این ملت سلحشور و عزیز نازل فرماید و مشمول عنایات خاصه حضرت ولی عصر(عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) گرداند. ان‌شاء‌الله

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار