برگزیدگان بخش کشاورزی قم روز یکشنبه طی آیینی با سخنرانی ویدیوکنفرانسی رییس جمهوری و با حضور استاندار قم تجلیل شدند.
کد خبر: ۹۳۸۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸ 07 February 2021

به گزارش تابناک قم، رییس سازمان جهاد کشاورزی قم در این آیین گفت: ما در استان قم به جای اتکا به کشاورزی به کشاورزان متکی هستیم تا با توانمندسازی فعالان این بخش بتوانیم در مسیر رشد و بالندگی گام برداریم.

عباس پورمیدانی بیان کرد: مبنای توسعه بخش کشاورزی نیروی انسانی و توجه به کشاورزان است و اگر نیازها و خواسته های کشاورزان برطرف شود شاهد رشد و جهش قابل توجهی در این بخش خواهیم بود.

وی عنوان کرد: به دلیل محدودیت های آبی در قم چاره ای جز این نداریم که به سوی کشاورزی علمی و پیشرانی در این صنعت حرکت کنیم.

پورمیدانی یاداور شد: امسال سی و پنجمین دوره انتخاب افراد برتر در صنعت کشاورزی قم برگزار می شود و افرادی که امروز در این آیین تجلیل می شوند پیش از این در دوره های داوری امتیازات لازم را به دست آورده اند.

وی عنوان کرد: ۱۴۲ بهره بردار در حیطه های مختلف کشاورزی قم در مرحله اولیه حائز امتیازات لازم بودند که در مجموع ۲ نفر از این افراد به عنوان بهره برداران برتر ملی در بخش صنایع غذایی و تولید تخم مرغ انتخاب شده اند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم اظهار داشت: راهبردی بودن محصول، بالابودن بهره وری، صرفه جویی در انرژی، میزان اشتغال و بهینه بودن فرآیند کلی تولید از معیارهای اصلی انتخاب این افراد به عنوان بهره برداران برتر ملی بوده است.

مرغدار نمونه واحد تخمگذار کشوری استان قم نیز در این آیین بیان کرد: به خاطر محدودیت آب و خاک، صنعت مرغ و طیور در قم طی سال های گذشته رونق قابل توجهی داشته است.

مسعود کمالی نائینی تصریح کرد:  روزانه هشت درصد از تخم مرغ مصرفی کشور توسط مرغداران استان قم تولید می شود.

وی یاداور شد: با استفاده از فناوری های مدرن مصرف سوخت در واحد تولیدی بنده صد درصد و مصرف آب و برق هم تا ۶۰ درصد نسبت به واحدهای سنتی کاهش یافته است.

مرغدار نمونه واحد تخمگذار کشوری اضافه کرد: روزانه ۵۰ تن تخم مرغ تولیدی قم برای تنظیم بازار به استان تهران ارسال می شود.

نزدیک به ۱۴ هزار تن در بخش کشاورزی قم مشغول فعالیت هستند؛ بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۸۰۵ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی و شیلات است.

در این مراسم از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از بهره برداران برتر ملی در بخش های مختلف کشاورزی تقدیر به عمل آمد که ۱۷۲ نفر از آنها را کشاورزان پیشران با بهره وری بسیار بالای تولید بود.

افتتاح ۳۲ استودیو استانی و مراکز آموزش کشاورزی از طرح های مهم دیگری بود که در سی و پنجمین دوره معرفی و تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی از آنها رونمایی شد.

در این آیین از جمعی از بهره برداران برتر استان قم در بخش های مختلف کشاورزی نیز با اهدای لوحی از سوی استاندار قم تجلیل به عمل آمد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار