مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم از تداوم آسیب شناسی همه اراضی قم خبر داد و تصریح کرد: باید گفت تعداد زیاد املاک مُشاع و معاملات عادی، مشکلات زیادی برای ثبت اسناد و املاک و تحقق نظم حقوقی و ثبتی به وجود آورده است.
کد خبر: ۹۳۸۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲ 07 February 2021

به گزارش تابناک قم، سیروس سلامتی با اشاره به ضرورت برقراری نظم حقوقی و ثبتی در استان اظهار کرد: مبایعه نامه های عادی فراوانی در استان به چشم می خورد و همین امر سبب ایجاد مشکلات بسیار و حتی برخی سودجویی ها به دلیل عدم وجود سند رسمی شده است.

وی افزود: قانون بیان می دارد که نقشه برداری املاک مُشاع باید به صورت کل پلاک صورت گیرد که با توجه به زمانبر بودن این امر، گاهی برخی مشکلات در انتقال اسناد مالکیت به وجود می آید.

وی اذعان کرد: البته این نقشه برداری ها به صورت هوایی و با اخذ مجوّزهای لازم در حال انجام است و تلاش می شود تا نقشه برداری کامل هوایی دستگاه های اجرایی و دولتی در اسرع وقت و با حداکثر تسهیلات انجام شود.

 مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم با اشاره به آن که آسیب شناسی همه زمین ها و اراضی قم از چند سال قبل در دستور کار قرار گرفته و ادامه دارد یادآور شد: تعداد زیاد املاک مُشاع و معاملات عادی در استان، تحقق نظم حقوقی و ثبتی را با مشکلاتی مواجه کرده است.

سلامتی خاطر نشان کرد: البته درباره املاک مُشاع مربوط به برخی از دستگاه ها و مشکل انتقال اسناد مالکیت آن ها، می توان این امر را با هماهنگی دو طرف مسئله و تا آماده شدن نقشه های هوایی تسریع کرد تا این دستگاه ها در این موضوع با مشکلات جدی رو به رو نباشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار