معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با بیان اینکه 93 درصد پروژه های قم به بهره برداری رسیده است گفت: برنامه ریزی برای راه اندازی 445 طرح و پروژه در دو سال اخیر در استان، تاکنون به افتتاح 418 پروژه انجامیده است.
کد خبر: ۹۳۸۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹ 07 February 2021

به گزارش تابناک قم، مهرداد غضنفری با بیان اینکه مدیریت استان قم در دو سال اخیر تلاش کرد تا با ثبت اسناد مُتقن مانند سند سرمایه گذاری و اشتغال، سند اقتصاد مقاومتی و سند جهش تولید، گام بلندی برای تحقق برنامه های خود بردارد اظهار کرد: صدور مجوزهای بی نام برای نخستین بار در کشور، در استان قم محقق شد، ضمن آن که امکان ملاقات مستقیم و بی واسطه کارآفرینان و سرمایه گذاران با شخص استاندار، فرصتی جدید برای توسعه و پیشرفت استان ایجاد کرد.

وی درباره نقش آفرینی بانک ها در رشد و توسعه قم گفت: رشد حدود 43 درصدی پرداخت تسهیلات در استان از طریق بانک ها بویژه در عرصه تولید و پرداخت حدود 9 هزار میلیارد تومان در این مسیر، موفقیت دیگری برای قم و در دو سال اخیر بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم سپس اضافه کرد: برنامه ریزی استان در دو سال اخیر، بهره برداری از 445 طرح و پروژه اقتصادی بود که تاکنون و از این تعداد، 418 طرح و پروژه با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 200 میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای حدود 8 هزار نفر افتتاح شده است که البته از این 418 پروژه، 222 مورد در سال جاری به بهره برداری رسیده است.

غضنفری افزود: مدیریت استان تلاش ویژه ای برای تعیین تکلیف واحدهای تملک شده توسط بانک ها داشت که خوشبختانه از 76 واحد تملک شده، 72 مورد تعیین تکلیف شد و 4 مورد دیگر نیز در اختیار دستگاه قضایی است.

وی سپس به رتبه دوم قم در جذب تسهیلات کرونا اشاره و بیان کرد: استان قم در ایام شیوع کرونا به قطب تولید تجهیزات پزشکی به ویژه ماسک تبدیل شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در جمع بندی نکات خود تصریح کرد: رشد تولید سرانه ناخالص داخلی، کاهش نرخ بیکاری به عدد تک رقمی، پایین تر بودن نرخ تورم از متوسط کشوری و همچنین ایجاد بستر برای سرمایه گذاری از جمله شاخص هایی است که نشان می دهد استان قم در عرصه اقتصادی پیشتاز بوده است.

غضنفری با اشاره به این که انبارهای استان از ذخایر مطمئنی برخوردار است یادآور شد: افزایش صدور جواز تأسیس نشان از بسترسازی استان برای جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی است.

وی تصریح کرد: 55 درصد از کل سرمایه گذاری خارجی در استان در  دو سال اخیر افتاده است، ضمن آن که در حال حاضر 59 میلیون دلار طرح سرمایه گذاری به ثبت رسیده در استان وجود دارد که 9 مورد از آن ها در دست اقدام است.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با تقدیر از همراهی های استاندار قم در تحقق طرح ها و پروژه های اقتصادی یادآور شد: ابتکار سه شنبه های اقتصادی در استان قم برای بازدید میدانی از واحدهای تولیدی و پیگیری مشکلات آنان، در کشور زبانزد است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار