استاندار قم ضمن اعلام تمدید مهلت دریافت تسهیلات کرونایی تصریح کرد: آغاز واکسیناسیون بیماری کرونا به معنای پایان آن نیست.
کد خبر: ۹۳۸۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳ 06 February 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست با اشاره به نشست ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهار کرد: یکی از مباحث این نشست درباره واکسیناسیون کرونا بود، بویژه آن که بحث واردات واکسن به موازات تولید آن در داخل کشور در حال پیگیری است و اولین محموله نیز وارد کشور شده است.

وی ادامه داد: امروز در استان، نخستین نشست هماهنگی واکسیناسیون کرونا برگزار و مسوؤلیت افراد مشخص شد تا ان شاء الله همزمان با سراسر کشور، واکسیناسیون افراد در استان هم بر اساس برنامه زمان بندی و البته اولویت بندی آغاز شود.

استاندار قم با بیان این که اطلاع رسانی های لازم در این زمینه توسط دانشگاه علوم پزشکی استان انجام خواهد شد خاطرنشان کرد: مردم فهیم استان نباید آغاز واکسیناسیون را به منزله اتمام بیماری کرونا بپندارند، چراکه هم این واکسیناسیون به صورت تدریجی و بر اساس اولویت بندی ها انجام می‌شود و هم این که گزارش های جدید، نشانه هایی از خیز چهارم این بیماری را در پایان فصل زمستان نشان می دهد.

وی با تاکید بر اینکه همه تدابیر در کشور و استان باید بر مبنای پیشگیری از این بیماری ادامه پیدا کند یادآور شد: تداوم همه محدودیت ها و یا برخی ممنوعیت ها برای جلوگیری از ورود به موج چهارم کروناست.

سرمست به برخی دیگر از مصوبات امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا اشاره و اضافه کرد: برگزاری آزمون زبان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و همچنین بازگشایی کلاس های عملی در دانشگاه ها از جمله این مصوبات بود.

وی افزود: البته درباره امکانات خوابگاهی دانشگاهی مصوب شد که در هر اتاق خوابگاهی تنها یک نفر می تواند سکونت داشته باشد.

استاندار قم مصوبه دیگر امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا را درباره تحقق دولت الکترونیک معرفی و بیان کرد: همه دستگاه های اجرایی مکلف شدند تا پایان سال، حداقل سه فعالیت خود را که می توانند نسبت به واگذاری آن و یا اجرای آن به صورت الکترونیک اقدام کنند، مشخص سازند و برنامه دقیق خود را برای کاهش مراجعه های حضوری مردم ارائه دهند.

وی همچنین به تمدید مهلت استفاده فعالان بخش های فرهنگ و هنر، گردشگری و بخش ورزش و جوانان از تسهیلات کرونایی تا پانزدهم اسفند اشاره کرد و گفت: فعالان این بخش ها می توانند تا این تاریخ برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار