فرماندار قم با بیان این که طرح محله محور شهید سلیمانی در قم به یک طرح آتش به اختیار تبدیل شده است گفت: در حال حاضر این طرح تنها برای جلوگیری از گسترش کووید19 نیست، بلکه به برخی دیگر از مشکلات و دردهای مردم نیز توجه دارد.
کد خبر: ۹۳۸۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲ 06 February 2021

به گزارش تابناک قم، مرتضی حیدری با اشاره به تداوم فعالیت تیم های نظارتی، حمایتی و مراقبتی در طرح شهید سلیمانی بیان کرد: تاکنون 75 هزار نظارت و بازرسی در این طرح به انجام رسیده که از این تعداد، 51 هزار بازدید از سوی نیروهای مرکز بهداشت، 18 هزار بازدید از سوی نیروهای بسیج، 3 هزار بازدید از سوی نیروهای هلال احمر و همچنین 3 هزار بازدید نیز به صورت مشترک برگزار شده است.

وی افزود: این بازرسی ها 8 هزار اخطار کتبی و بیش از 100 مورد پلمپ را به دنبال داشته است.

فرماندار قم درباره فعالیت تیم های حمایتی این طرح در قم نیز گفت: طرح شهید سلیمانی در حال حاضر تنها به موضوع کووید19 محدود نمی شود، بلکه ارائه کمک هزینه درمان، کمک هزینه تأمین جهیزیه و یا تهیه وام برای نیازمندان سرکشی شده در طرح، از جمله اقداماتی است که با همت تیم های حمایتی این طرح به انجام رسیده است.

حیدری با تاکید بر اینکه طرح شهید سلیمانی در شرایط فعلی به صورت آتش به اختیار عمل می کند یادآور شد: تاکنون بیش از 7 هزار و 500 بسته حمایتی معیشتی، بیش از 3 هزار بسته حمایتی بهداشتی، و بیش از 40 هزار پُرس غذای گرم در این طرح و در بین خانواده های بیماران کرونا و نیازمندان توزیع شده است.

وی ادامه داد: البته توزیع بسته های آموزشی در بین خانواده ها نیز از دیگر فعالیت هایی بوده که از آغاز طرح شهید سلیمانی در قم انجام شده است.

فرماندار قم درباره فعالیت این طرح در حوزه آموزشی نیز خاطر نشان کرد: حضور برخی کارشناسان آموزش دیده طرح شهید سلیمانی در صداوسیما، برگزاری نشست با مدیران فضای مجازی و همچنین جلسه با رابطین بهداشتی در محله های قم از جمله فعالیت های طرح شهید سلیمانی برای افزایش آگاهی مردم بویژه در حوزه مبارزه با کرونا بوده است.

حیدری در عین حال به فعالیت تیم های مراقبتی و رهگیری در قم اشاره و اضافه کرد: تاکنون و از ابتدای آغاز این طرح، بیش از 110 هزار غربالگری تلفنی و همچنین بیش از 10 هزار تست در این طرح انجام شده که موارد مثبت این نمونه گیری ها، یک هزار و 884 مورد بوده است.

فرماندار قم افزود: البته بیش از 8 هزار رهگیری نیز در درب منازل انجام شده که بیش از 210 مورد از آن ها به مراقبت افراد مبتلا در منزل انجامیده است.

وی با انتقاد از برخی سیاه نمایی ها علیه قم و هُشدار به این افراد تأکید کرد: به عنوان فرمانده قرارگاه قم در طرح شهید سلیمانی اذعان می کنم که فعالیت این طرح در سطح استان، فراتر از برنامه های پیش بینی شده بوده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار