مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه برای بهره برداری از پروژه های صنعت آب و برق در قم 279 میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است گفت: عمده سرمایه گذاری این پروژه ها توسط بخش خصوصی در استان صورت گرفته است.
کد خبر: ۹۳۵۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵ 26 January 2021

به گزارش تابناک قم، محمدحسن متولی زاده در آیین افتتاح پروژه های آب و برق استان قم که در سی و هشتمین پویش #هرهفته الف ب ایران با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو برگزار شد در سخنانی با اشاره به وضعیت تولید برق در استان قم اظهار کرد: 780 مگاوات برق در قم تولید می شود که این تولید در یک نیروگاه حرارتی و چند نیروگاه کوچک در سطح استان صورت می گیرد.

وی با اذعان به اینکه اوج بار مصرف در استان قم 814 مگاوات است افزود: البته با توجه به میزان مصرف برق سال گذشته استان، اوج بار مصرف با مشارکت مردم یک درصد کاهش داشته است.
مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به افزایش 6 درصدی مصرف انرژی خاطرنشان کرد: با وجود این افزایش مصرف انرژی مصرف برق در استان قم سال گذشته کاهش داشته که این بیانگر افزایش بهره وری است.

وی با بیان اینکه 590 هزار مشترک برق در استان وجود دارد گفت: افتخار داریم تمام روستاهای استان از نعمت برق برخوردارند.

متولی زاده بیان کرد: 70 هزار مشترک در استان هم به دلیل رعایت مصرف برق از تخفیف صددرصدی برق امید برخوردارند.

وی از بهره برداری 9 پروژه انتقال و توزیع و 146 کیلومتر خطوط توزیع و 328 دستگاه ترانسفورماتور توزیع در استان قم خبر داد و تصریح کرد: با این پروژه ها 190 مگاولت آمپر به ظرفیت برق استان افزوده می شود. 

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه برای بهره برداری از این پروژه ها 279 میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است خاطرنشان کرد: عمده سرمایه گذاری این پروژه ها توسط بخش خصوصی در استان صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه پست ذوب گستر اولین پست 400 کیلوولت استان قم است خاطرنشان کرد: به دلیل این پست در رینگ شبکه سراسری قرار گرفته برای بهره برداری تحویل شرکت برق منطقه ای شده است.

متولی زاده با تاکید بر اینکه شرکت توزیع نیروی برق در استان قم توسط استانداری به عنوان شرکت نمونه خدمات غیرحضوری انتخاب شده است، مشکل خاموشی های اخیر در کشور را مورد توجه قرار داد و افزود: در روزهای اخیر محدودیت تامین سوخت نیروگاه ها اهمیت یافته و نیاز است مردم به موضوع مصرف توجه جدی داشته باشند و امیدواریم با همکاری مردم و صنایع چند روز باقیمانده از روزهای سرد را پشت سر بگذاریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار