رئیس دانشگاه قم گفت: تحریم مؤسسه دانش‌بنیان برکت که موفق به ساخت واکسن ایرانی کرونا شده است نشان‌دهنده موفقیت و اقتدار علمی ایران است، آمریکا از اینکه این مدال افتخار ایرانی توسعه پیدا کند واهمه دارد.
کد خبر: ۹۳۵۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲ 26 January 2021

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام عسکر دیرباز با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه رییس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و همچنین مؤسسه دانش‌بنیان برکت که موفق به تولید واکسن ایرانی کرونا شده است گفت: تحریم‌های همه‌جانبه آمریکا بر ضد جمهوری اسلامی ایران از مدت‌ها پیش آغاز شده و تاکنون استمرار یافته است و هر از گاهی نیز بخش‌های جدیدی را به آن می‌افزاید.

وی با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا از سازمان‌ها و بخش‌ها عبور کرده و اشخاص را نیز نشانه رفته است بیان کرد: این مسئله نشانه بیچارگی استکبار جهانی و قدرت ایران است چرا که وقتی تحریم مطرح می‌شود که احساس شود قدرتی در کشور مورد نظر وجود دارد و برای محدود ساختن این قدر خود را به آب و آتش می‌زنند ولی موفق نخواهند شد.

رییس دانشگاه قم تصریح کرد: تحریم مؤسسه دانش‌بنیان برکت که موفق به ساخت واکسن ایرانی کرونا شده است نیز نشان‌دهنده موفقیت و اقتدار علمی ایران است. آمریکا از اینکه این مدال افتخار ایرانی توسعه پیدا کند واهمه دارد.

حجت‌الاسلام دیرباز اضافه کرد: ایران با مردم شریف و رهبری با درایت مقام معظم رهبری محکم در صحنه ایستاده است.

وی تشریح کرد: برخی افراد تمایل داشتند که ایران در دوران ترامپ، مذاکراتی را بر خلاف خروج آمریکا از برجام انجام دهد ولی مقام معظم رهبری بارها از این کار نهی کردند. عاقبت ترامپ رفت و فرد دیگری آمد و این عزت دیگری برای جمهوری اسلامی ایران شد که با وجود تمام تحریم‌ها ایستادگی کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: تحریم‌های جدید آمریکا مسئله جدیدی برای ایران نیست، ممکن است دایره تحریم‌ها بیشتر شود ولی در مجموع عملیاتی ناکارآمد و از سر بیچارگی آنان است.

حجت‌الاسلام دیرباز مطرح کرد: عده‌ای از افراد گمان می‌کردند با آمدن بایدن، مواضع آمریکا نسبت به ایران تغییر می‌یابد که این تحریم‌های جدید بر ضد ایران به همه ثابت کرد چنین مسئله‌ای وجود ندارد. ممکن است رؤسای جمهوری در دوره‌های مختلف تاکتیک‌های مختلفی نسبت به ایران به کار بندند ولی آنچه اهمیت دارد استراتژی ثابت و مستمر آمریکا است.

وی ادامه داد: آمریکا در تلاش است هم از بیرون به ایران و محور مقاومت ضربه بزند و هم از درون به ملت شریف ایران ضربه وارد سازد ولی ملت با پیروی از مقام معظم رهبری در کنار هم تمام این نقشه‌ها را همانند سایر نقشه‌های استکبار نقش بر آب می‌کند و تا آخر در صحنه خواهند ماند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار