مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با بیان اینکه نظم دادن به ساعت حرکت و توقف اتوبوس‌ها و کاهش انتظار شهروندان در ایستگاه‌های اتوبوس از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان اتوبوسرانی است، گفت: این موضوع موجب اعتماد مردم به ناوگان حمل و نقل عمومی می‌شود.
کد خبر: ۹۳۴۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 25 January 2021

به گزارش تابناک قم، علی نیک با اشاره به اهمیت حمل‌ونقل و نقل عمومی و ایجاد نظم در آن اظهار داشت: در حال حاضر یکی از مشکلات ناوگان حمل‌ونقل عمومی این است که در زمان حضور اتوبوس‌ها در ایستگاه‌ها نظم وجود ندارد، باید طوری اطمینان خاطر به شهروندان دهیم که هر هشت دقیقه و در بدبینانه‌ترین آن ۱۲ دقیقه در ایستگاه منتظر اتوبوس باشند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با بیان اینکه در استفاده از حمل و نقل عمومی تصورات اجتماعی نقش مهمی دارند، ابراز کرد: این در حالی است که افرادی که از اتوبوس استفاده می‌کنند، به محیط‌زیست و جلوگیری از آلودگی هوا کمک می‌کند و با تردد با اتوبوس عمومی به جامعه احترام می‌گذارد.

نیک افزود: در کشورهای اروپایی شهروندان احترام به محیط‌زیست و جلوگیری از آلودگی را یک وظیفه و اولویت می‌دانند و خواهش ما این بوده که پس از کرونا شهروندان با این نوع نگاه‌ها از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند.

وی با تأکید بر اینکه در سازمان اتوبوسرانی به دنبال اجرای نظارت‌های الکترونیک هستیم، گفت: با نظارت سنتی همیشه خطا داریم، لذا باید به جایی برسیم که نظارت‌ها الکترونیکی باشد و همه پایانه‌های شهر و معابر به‌صورت الکترونیک کنترل شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: باید نظارت‌ها بر رانندگان اتوبوس‌ها نیز الکترونیک باشد که در این زمینه نیز با اجرای طرح‌های مختلف ازجمله نصب GPS و سایر نظارت‌های تصویری در دست اقدام است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار