استاندار قم بابیان اینکه شیب نزولی کرونا در قم خیلی کُند شده است گفت: نگران هستیم اگر عادی انگاری صورت بگیرد ممکن است که این شیب دوباره برگردد و پیک بعدی شروع شود.
کد خبر: ۹۳۴۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹ 23 January 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست روز شنبه در پایان جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به صورت ویدیو کنفرانس در آن شرکت کرده بود در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: طبق گزارش ارائه شده در این جلسه در کشورهای مختلف از جمله در اروپا و آمریکا تعداد بستری و فوتی های کرونایی به شدت در حال افزایش است.

وی افزود: در کشور ما نیز که شیب نزولی کرونا شروع شده بود و با شیب تند حرکت می کرد، هم اکنون در برخی از استان ها این شیب متوقف شده و در برخی استان ها همچنان ادامه دارد و در برخی از استان ها نیز یک شیب صعودی مجددی در حال شکل گیری است که نگران کننده می باشد.

استاندار قم تصریح کرد: در قم نیز با توجه به اینکه یک شیب کاهشی بسیار مطلوبی داشتیم و از وضعیت قرمز به نارنجی، زرد و آبی کرونایی رسیدیم و هنوز هم در وضعیت آبی قرار داریم، انتظار داشتیم که این شیب با همان سرعت بالا کاهش پیدا کند و به نقطه بسیار مطلوب تری برسیم اما متاسفانه شیب خیلی کُند شده است.

سرمست ادامه داد: امیدواریم شهروندان همانند گذشته که پروتکل ها را رعایت کردند باز هم رعایت کنند و عادی انگاری نداشته باشیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر وضعیت هشدار است و باید این وضعیت را ادامه دهیم تا بلکه بتوانیم به نقطه مطلوبی که وضعیت سفید و سبز است، برسیم.

قم از بیستم دی ماه در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفته است.

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار