معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: بیشترین آمار فوتی در محورهای ارتباطی قم و در ماه های اخیر به ترتیب مربوط به آزادراه قم – تهران، محور قدیم قم – تهران، محور قم – سلفچگان و همچنین محور قم – جعفریه بوده است.
کد خبر: ۹۳۴۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹ 23 January 2021

به گزارش تابناک قم، محسن بهشتی با اشاره به گزارش اداره ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قم از کاهش حدود یک سوم ترددها در ایام شیوع کرونا در بیش از 20 محور ارتباطی استان خبر داد و اظهار کرد: البته دو محور پردیسان -  کهک و همچنین محور قم - جعفریه در این مدت افزایش تردد را تجربه کرده اند.

وی افزود: این گزارش نشان می دهد بیشترین آمار فوتی در محورهای ارتباطی قم و در ماه های اخیر به ترتیب مربوط به آزادراه قم – تهران، محور قدیم قم – تهران، محور قم – سلفچگان و همچنین محور قم – جعفریه بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در ادامه دلیل اصلی وقوع تصادف در محورهای ارتباطی استان را عدم توجه به جلو و همچنین عدم رعایت حق تقدم عنوان و اضافه کرد: گزارش وضعیت ایمنی محور قم – جعفریه حاکی از آن است که با وجود کاهش تصادف ها در این محور در مدت هفت ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، شدت تصادف ها بیشتر بوده که یکی از دلایل مهم آن، افزایش تردد موتور سیکلت در این محور است، بویژه آن که این محور، بیشترین آمار تردد موتور سیکلت را در بین محورهای استان دارد.

بهشتی ادامه داد: این گزارش بیانگر آن است که برای کاهش تصادفات واژگونی، کاهش تصادف در تقاطع فرعی به اصلی، توسعه شبکه بزرگراهی محور، کاهش تخلفات سرعت، کاهش تخلف اضافه بار و همچنین ارتفای ایمنی موتورسواران و بهبود مدیریت صحنه و خدمات تروما، اقداماتی در ماه های اخیر انجام شده است، اما در عین حال تردیدی نیست که وضعیت فعلی محور قم – جعفریه قابل قبول نیست و نیاز به اقدامات بیشتر کاملا احساس می شود.

وی همچنین از نیروی انتظامی استان خواست با توجه به نیاز این محور به روکش، اجازه یا عدم اجازه تردد وسائل نقلیه سنگین را در آن مورد توجه جدی قرار دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: باید گفت جریمه خودروهای سنگین متخلف در این محور عامل بازدارنده قوی در جلوگیری از ارتکاب تخلف نبوده و باید در این زمینه هم تجدیدنظر صورت گیرد.

بهشتی با ابراز نگرانی از افزایش سوانح جاده ای در این محور و پس از افتتاح رسمی کشتارگاه صنعتی دام قم در دهه فجر امسال و پس از سپری کردن دوره آزمایشی تصریح کرد: باید مواردی در نظر گرفته شود تا روند افزایشی تصادف های این محور به روند کاهشی تبدیل شود.

وی اضافه کرد: البته ایجاد پایگاه مشترک پلیس راه، اورژانس، هلال احمر و آتش نشانی در این محور و برای سال 1400 پیش بینی شده است، اما به نظر می رسد محور قم – جعفریه برای رسیدن به حداکثر ایمنی جاده ای به اقدامات بیشتری نیاز دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار