رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در واکنش به توهین اخیر به رییس جمهوری در یک برنامه سیما، با تاکید بر ضرورت حفظ حریم مقامات کشور گفت: انتقاد کردن حق هر کسی است اما کسی حق افترا زدن به دیگری را ندارد و انتقاد را نباید با انتقام خلط کرد.
کد خبر: ۹۳۴۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸ 23 January 2021

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین "علی اکبر رشاد" رییس و موسس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: افترا غیر از انتقاد است، انتقاد حق هر کسی است اما هیچکس حق افترا بستن به غیر را ندارد حتی اگر طرف انتقاد منتقد کافر و منافق باشد، شرعا افترا بستن به اهل کفر و اصحاب نفاق هم حرام است.
وی افزود: نباید انتقاد با انتقام خلط شود، و نقد، با نفی، ماهیتا و غایتا متفاوت است، غرض از نقد و انتقاد، اصلاح و نهی از منکر است.
رشاد تصریح داشت: رعایت حریم مقامات و مسؤولان نظام مورد تاکید جدی رهبر معظم انقلاب دام ظله است و باید بجد هم رعایت شود، البته این بدان معنا نیست که مسؤولان هر کاری بکنند از مصونیت بی حد و حصر برخوردارند.
ما طلبه ها بیش از سایر اقشار باید پایبند منطق و اخلاق نقد و امر به معروف و نهی از منکر باشیم، طرح مطالب ناصواب و به شیوه ناصواب تر قبیح مضاعف است.
وی افزود: صدا و سیما باید با تدابیر شایسته و تدوین شیوه نامه های مناسب و توجیه افرادی که این تریبون ملی را در اختیار آنها قرار می دهد، از وقوع موارد دور از منطق و اخلاق در برنامه های خود پیشگیری نماید تا هر از چندی شاهد رخدادهای دور از منطق و اخلاق و موازین شرعی در برنامه نباشیم.

گزارش حاکی است: صحبت های اخیر خارج از عرف اخلاقی و علمی یکی از میهمانان برنامه تلویزیونی «زاویه» موجب اعتراض به حق اهالی اندیشه و فرهنگ شده است. در حالی که نامبرده هیچگونه رابطه استخدامی با پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ندارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار