معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم از صدور 18 مجوّز راه اندازی واحدهای تولیدی مواد ضدعفونی کننده در استان در یک سال اخیر خبر داد.
کد خبر: ۹۳۴۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰ 23 January 2021

به گزارش تابناک قم، محمد حضوری با بیان اینکه مدیریت غذا و فرآورده های بهداشتی از جمله وظایف معاونت غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی است اظهار کرد: یک هزار و 235 واحد در قم اعم از کارخانه های تولیدکننده مواد غذایی، تولیدی آرایشی – بهداشتی و واحدهای عرضه کننده آن ها و همچنین واحدهای تولیدکننده ظروف بهداشتی، تحت نظارت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم هستند.

وی اضافه کرد: در یک سال اخیر، 18 مجوّز تولید مواد ضدعفونی کننده در قم به عنوان نیاز استان در کنار برخی پروانه های تولید و ساخت فرآورده های غذایی و بهداشتی از سوی این معاونت صادر شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم، مدیریت دارو و مواد تحت کنترل را از دیگر وظایف این معاونت دانست و گفت: 160 داروخانه در سطح استان تحت نظارت این معاونت فعالیت دارند.

وی افزود: البته در یک سال اخیر، پیگیری صدور مجوّز تولید الکل در سطح استان و بر اساس نیاز از دیگر اقدامات مدیریت دارو بوده است، چراکه نیاز قم پیش از این از دیگر استان های کشور تأمین می شد و اکنون در تلاش هستیم تا با راه اندازی 2 واحد تولیدی، این نیاز را در خود استان پاسخگو باشیم.

حضوری ادامه داد: مدیریت آزمایشگاه کنترل کیفیت از دیگر وظایف معاونت غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی است که در این مورد، 6 آزمایشگاه با این معاونت همکاری می کنند و 150 نمونه گیری لازم را در هر ماه بر عهده دارند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم، اداره تجهیزات پزشکی را از دیگر زیرمجموعه های معاونت متبوع خود خواند و اذعان کرد: حدود 800 واحد اعم از اصناف، شرکت های تولید، توزیع و واردکننده تجهیزات پزشکی در استان فعال بوده و تحت نظارت این اداره هستند.

وی کمبود نیروی انسانی را از چالش های عرصه تولید و نظارت کالاهای سلامت محور عنوان کرد و بیان داشت: البته کمبود فضای فیزیکی و از جمله در آزمایشگاه های همکار با این معاونت، از دیگر چالش های موجود است.

حضوری سپس به چالش فضای مجازی برای تولید و عرضه کالاهای سلامت محور اشاره کرد و گفت: متأسفانه در این زمینه با مشکلات زیادی رو به رو هستیم و ضروری است تا دستگاه قضایی برای مقابله با این چالش جدی، تدبیری بیندیشد، ضمن آن که تدوین شبکه قانونی برای توزیع فرآورده های غذایی و سایر تجهیزات سلامت محور از دیگر پیشنهادهایی است که می توان در این عرصه ارائه کرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم شرایط تحریم و برخی کمبودهای دارویی را از دیگر چالش های معاونت متبوع خود اعلام و اضافه کرد: امید است با همیاری همه مسؤولان استانی بتوانیم حداکثر خدمات رسانی و نظارت را در تولید و عرضه درست کالاهای سلامت محور به مردم استان داشته باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار