استاندار قم حفظ ظرفیت اشتغال و احیای واحدهای راکد و نیمه راکد را از اولویت های استان قم در دو سال اخیر خواند و گفت: تاکنون 30 واحد راکد با ظرفیت اشتغال 520 نفر و با اعتباری بالغ بر 600 میلیارد تومان به مدار تولید بازگشته اند.
کد خبر: ۹۳۴۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 23 January 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در جمع تعدادی از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان و در حضور وزیر صمت با بیان اینکه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تاکنون 40 جلسه رسمی برگزار کرده است اظهار کرد: این جلسات 328 مصوبه داشته است که 65 درصد این مصوّبات اجرایی شده است.

وی افزود: بنده  اعتقاد راسخی به بازدیدهای میدانی دارم و از این رو روزهای سه شنبه هر هفته را به عنوان سه شنبه های اقتصادی به بازدید از واحدهای تولیدی و یا افتتاح آن ها اختصاص داده ام تا مسئله تولید و جهش تولید و همچنین اقتصاد مقاومتی به صورت مکرّر یادآوری و پیگیری شود.

استاندار قم ادامه داد: خط قرمز استان این است که هیچ واحد تولیدی نباید تعطیل شود.

سرمست همچنین به صدور کارت ویژه برای فعالان اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: بهترین مشاوران بنده، کارآفرینان و فعالان اقتصادی استان هستند که کارت ویژه ای برای آنان صادر شده تا بتوانند حداکثر ظرف یک هفته از درخواست خود، با بنده ملاقات کنند.

وی حفظ ظرفیت اشتغال و احیای واحدهای راکد و نیمه راکد را از اولویت های استان قم در دو سال اخیر خواند و خاطرنشان کرد: تاکنون 30 واحد راکد با ظرفیت اشتغال 520 نفر و با اعتباری بالغ بر 600 میلیارد تومان به مدار تولید بازگشته اند.

استاندار قم همچنین سیاست دیگر استان را تشویق واحدهای تولیدی موفق به اجرای طرح های توسعه ای عنوان کرد و افزود: شناسایی 82 پهنه سرمایه گذاری در استان که برخی از آن ها با عرضه فرصت های بی نام و یا عقد قرارداد انجامیده است، از دیگر برنامه های انجام شده در استان در ماه های اخیر است.

وی همچنین درخواست هایی را از وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد که کمک به تأمین زیرساخت شهرک های صنعتی استان و همچنین استفاده از حداکثر ظرفیت معادن استان در کنار کمک به بهره برداری از ظرفیت دریاچه نمک از آن جمله بود.

سرمست در عین حال اضافه کرد: ظرفیت قم در تولید فرش دستباف، کفش و سوهان و همچنین ظرفیت نمایشگاه بین المللی در قم می طلبد تا به این موارد نیز توجه لازم معطوف شود.

استاندار قم در ادامه ضرورت اتصال سرچشمه های بار استان به خطوط ریلی کشور را یادآور شد و گفت: درخواست اتصال منطقه ویژه سلفچگان به شبکه ریلی کشور به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده و امید است تا این مهم با پیگیری های وزارت صمت نهایی شود.

وی رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان استان را نیز خواستار شد و تصریح کرد: حمایت از تولید، مهم ترین اولویت مدیریت استان است و از این رو، ما خود را شریک فعالان اقتصادی استان می دانیم و معتقدیم که موتور محرک واقعی اقتصاد کشور، بخش خصوصی است، چراکه دولت برای انجام کارهای بزرگ، بسیار کوچک و برای انجام کارهای کوچک، بسیار بزرگ است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار