قم به عنوان پایگاه انقلاب و اجتهاد پیشگام در رعایت این ضوابط و دستورالعمل‌ها بود در عرصه‌های مختلف خدمت و گروه‌های جهادی در کنار شبکه بهداشت و درمان افتخار آفرید. از همان ابتدای شیوع کرونا در کشور، بیگانگان به قم هراسی دامن زدند.
کد خبر: ۹۳۴۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱ 22 January 2021

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز‌جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار داشت: گروهی توبه کرده و به خدا باز می‌گردند، ولی گروه دیگر به خاطر خودپسندی و قساوت قلب بلا هم آن‌ها را بیدار نمی‌کند. مصیبت و سختی‌ها هشداردهنده است و بلای کرونا باید بشریت را بیدار و انسان‌ها را به خدا برساند، به خاطر کرونا برخی از عزیزان خود را از دست دادیم و برخی نیز شهید سلامت شدند.

امام‌جمعه قم با اشاره به دشمنی و خیانت‌های آمریکا بیان کرد: آمریکا ۱۰۰ سال استعمار کرد و خون ملت‌ها را مکیده و دارای چالش‌هایی است که روز به روز خود را نشان می‌دهد و این چالش‌ها به دو قسمت تقسیم می‌شود که یکی اینکه آمریکا دارای درد و اشکالات و آسیب‌های درونی جدی است که در شورش‌های امسال نمایان شد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور عنوان کرد: سستی پایه‌های اعتقادی و اخلاقی، فاصله‌های اجتماعی و سیاسی و باند‌های حاکم بر سیاست آمریکا که پنهان است و به دنبال منافع آمریکا، از جمله آسیب‌های جدی در آمریکاست، ولی برخی آگاهانه و ناآگاهانه آمریکا را بزک می‌کنند و می‌گویند هیچ مشکلی ندارد.

وی تصریح کرد: جامعه آمریکا از درون خود دارای مشکلات اجتماعی و فرهنگی است که نمونه آن را در حوادث مختلف شاهد بودیم، آمریکا ده‌ها کشور جهان را به‌زور به اشغال خود درآورده و بزرگ‌ترین پشتیبان دیکتاتور‌های عالم است و نوچه‌های آمریکا جلادانی هستند که در منطقه حاکم هستند.

‌استاد حوزه علمیه گفت: ترامپ چند آرزو داشت که اعتلای وجهه آمریکا در جهان، اقتصاد پویا، شکست مقاومت در جهان اسلام، تضعیف رقیبان و امن‌سازی محیط برای اسرائیل در جهان اسلام، تسلیم ایران در برابر تحریم‌ها بود، ولی به فضل خدا این آرزو‌ها بر باد رفته و جبهه مقاومت مقتدرتر از گذشته است و از اقتصاد پویای آمریکا خبری نیست که همه آن‌ها نشانه شکست آمریکا‌ست.

آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه امروز ملت ایران سرافراز است و ترامپ به زباله‌دان تاریخ افکنده شد، گفت: ملت ایران باید راه مقاومت را ادامه بدهد و در برابر ظالمان و ستم گران ایستادگی کند و تسلیم آن‌ها نشود و این موضوع راه پیروزی است؛ مسئولان بدانند بازگشت به برجام از قانون و مسیری که رهبر معظم انقلاب تعیین کردند درست است. با آمریکای جنایتکار نمی‌توانیم وارد گفتگو شویم و به دولت‌مردان می‌گوییم به مذاکره دل نبسته و به گروه‌های مختلف آمریکا دل نسپارند و به خداوند توکل کرده و فرمان و مقام معظم رهبری در مسیر ارتباط با دنیا را جدی بگیرند.

‌امام‌جمعه قم بیان کرد: در زمینه موج سوم کرونا پیش‌بینی‌های دنیا این بود که فوتی‌ها در کشورمان به بالای هزار نفر می‌رسد، ولی به لطف خدا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۵۰۰ فوتی هم نرسید، قم در زمینه مقابله با کرونا پیشتاز بوده است، قم با این عظمت و برنامه پس از ۱۱ ماه از کرونا همه قواعد و قوانین بهداشتی را رعایت کرده و در کشف کرونا پیشتاز بود و مراجع و مردم شریف قم همواره پیشتاز بوده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بابیان اینکه طلاب و گروه‌های جهادی در زمینه مقابله با کرونا افتخار آفریدند، ادامه داد: مردم قم مجاهدت کردند و قرارگاه‌های مردمی، نهاد‌های حمایتی، بسیج و سپاه در کنار مسئولان همراهی و صحنه‌های شگفت‌انگیز خلق کردند.

عضو فق‌های شورای نگهبان تصریح کرد: برخی به قم‌هراسی دامن زدند که تکلیف آن‌ها مشخص است، مردم قم از مسئولان انتظار دارند جایگاه رفیع قم را پاس بدارند و قدر آن را بدانند و بابت حرف‌های نادرستی که زده شد عذرخواهی درست از مردم قم صورت بگیرد.

‌استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: موج چهارم و موج‌های بعدی ویروس کرونا ممکن است ایجاد شود که باید توصیه‌های مراجع و رهبری مدنظر باشد و مسئولان هر جا که لازم است توصیه‌های بهداشتی را مورد توجه قرار دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار