مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال گذشته تا پایان دی ماه امسال،‌ حدود ۲۴۰ پرستار قمی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
کد خبر: ۹۳۳۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵ 21 January 2021

به گزارش تابناک قم، ولی‌الله صمدی‌ افزود: آزمایش کرونای این تعداد پرستار قمی مثبت بوده است و بیشترین ابتلای پرستاران به ویروس کرونا در ماه‌های اسفند پارسال و فروردین و اردیبهشت امسال بوده است.

وی اضافه کرد: تعدادی از این پرستاران به علت وخامت حالشان در بیمارستان بستری و تعدادی نیز به مدت ۱۴ روز در خانه قرنطینه شدند و با مراقبت‌های خوب پرستاری، هیچ‌کدام از آنها جان خود را از دست نداند.

به گفته وی،‌ در این مدت یک کمک بهیار، ۲ نیروی پشتیبان و یک نیروی اداری به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

صمدی بیان کرد: با توجه به کمبود پرستار در استان قم،‌ ابتلای تعدادی از پرستاران به کرونا نیز باعث می‌شود برای جبران کسری نیرو،‌ اضافه کار اجباری به نیروهای دیگر تحمیل شود.

وی افزود: همچنین برای جبران این کسری در ابتدای همه‌گیری کرونا در اسفندماه پارسال و فروردین ماه امسال، حدود ۸۰ پرستار از استان‌های دیگر فراخوان و ۳۵ نفر از پرستارانی که در آزمون استخدامی قبول شده بودند،‌ جذب شدند.

وی اضافه کرد: جذب ۵۰ نیروی شرکتی، ۴۸ داوطلب و ۶۶ دانشجوی ترم ۶ به بالا نیز از دیگر اقدامات برای جبران کمبود نیرو بود.

مدیر امور پرستاری قم گفت: در حال حاضر که وضعیت استان قم آبی شده است،‌ پرستاران استان قم پاسخگوی نیاز هستند و از نیروهای داوطلب با اهداء لوح تقدیری قدردانی شد.

وی با بیان این‌که جامعه پرستاری در خط مقدم مقابله با ویروس کووید ۱۹ هستند، گفت: بسیاری از پرستارانی که به کرونا مبتلا شدند، با انتقال ناخواسته این ویروس به خانواده،‌ با پیامدهای ناگواری مواجه شدند.

به گفته وی در حال حاضر ۲ هزار و ۱۰۰ گروه پرستاری از جمله پرستار، ماما، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک بهیار در بیمارستان‌های دولتی شهر قم حدود یک‌هزار و ۹۰۰ تخت بیمارستانی را پوشش می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۹۰۰ گروه پرستاری نیز در بخش غیردولتی، ۷۰۰ تخت بیمارستانی را پوشش می‌دهند.

استان قم دارای هفت بیمارستان دولتی شامل کامکار عرب‌نیا، شهدا، حضرت معصومه(س)، شهید بهشتی، امیرالمومنین(ع)، ایزدی و نکویی و چهار بیمارستان غیردولتی شامل امام رضا(ع)، ولیعصر(عج)، آیت‌الله گلپایگانی و علی بن ابیطالب(ع) است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار