مدیرکل تعزیرات حکومتی قم گفت: ۳۵ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال از یک مرغداری واقع در بخش سلفچگان این استان کشف شد.
کد خبر: ۹۳۳۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲ 21 January 2021

به گزارش تابناک قم، مهدی ریاضی در این زمینه افزود: پیرو گزارش‌های مردمی مبنی بر استفاده غیرمجاز دستگاه‌های استخراج رمز ارز (ماینر) در یک مرغداری، ماموران و عوامل ناجا با هماهنگی این اداره کل از مرغداری مذکور بازرسی و تعداد ۳۵ دستگاه ماینر به ارزش تقریبی سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف و توقیف کردند.

وی با بیان این‌که مرغداری مورد نظر پلمب و ماینرهای کشف شده تحویل اداره جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان شد، اضافه کرد: متهم مربوطه با صدور قرار قانونی بازداشت و پرونده اتهامی برای سیر مراحل رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم ارسال گردیده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، کلیه دستگاه‌های استخراج رمز ارز توسط مرجع کاشف، تحویل اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان شد.

محکومیت یک میلیارد ریالی برای قاچاقچی مغز بادام خارجی در قم

ریاضی همچنین گفت: ماموران کاشف در حین کنترل خودروهای عبوری در موقعیت بلوار شهید خداکرم قم به یک دستگاه خودروی سواری پژو، مظنون شدند و پس از توقیف، در بازرسی از خودروی مذکور، مقدار ۳۴۵ کیلوگرم مغز بادام خارجی به ارزش ۴۰۴ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۱۱۳ ریال به ظن قاچاق کشف کردند.

وی با بیان این‌که مراتب طی گزارشی برای سیر مراحل رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم ارسال شد، افزود: با تشکیل پرونده، شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی قم، ضمن احضار متهم، استماع اظهارات و اخذ آخرین دفاعیات متهم، به دلیل عجز متهم از ارائه مدارک مثبته، پس از رسیدگی، اتهام قاچاق را محرز و مسلم دانست.

وی اضافه کرد: متهم علاوه بر ضبط کالای کشف شده قاچاق به نفع دولت و همچنین با احتساب جزای نقدی بدل از ضبط خودرو، جمعا به پرداخت مبلغ یک ملیارد و ۱۰۵ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار