وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با وجود تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا، بخش صنعت و معدن رشد بیش از ۶ درصدی را تجربه می‌کند.
کد خبر: ۹۳۳۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰ 21 January 2021

به گزارش تابناک قم، علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه دردیدار با آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید بیان کرد: وضعیت تولید محصولات صنعتی و صنایع معدنی در کشور مطلوب و رو به رشد است و در همین رابطه تولید فولاد ۱۰ درصد، مس ۱۲ درصد و آلومینیوم ۵۱ درصد افزایش داشته است و این روند در صادرات این محصولات نیز مشاهده می‌شود.

وی افزود: وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت با تلاش فراوان تاثیر تحریم‌ها را کاهش داد و با داخلی سازی بسیاری از محصولات آن را جبران کرد،‌ همچنین در تامین به موقع کالاهای مورد نیاز مردم اقدام‌های خوبی به انجام رساند.

وی ادامه داد: درحوزه اشتغال صنعتی نیز با وجود تحریم‌ها شاهد رشد ۲۳ درصدی هستیم و به طور کل در بخش صنعت،‌ معدن و صنایع معدنی کشور وضعیت مطلوبی دارد و روز به روز به تعداد واحدهای جدید و صادرات بیشتر محصولات ساخت ایران افزوده می‌شود.

رزم حسینی گفت: در حوزه احیای واحدهای غیرفعال در شهرک‌های صنعتی نیز برنامه گسترده‌ای در دست اقدام است و امیدواریم در ۲ ماه آینده بیش از ۴۰۰ واحد صنعتی را دوباره فعال کنیم.

وی بیان کرد: درحال حاضر تجارت بازرگانی ایران به حدود ۵۷ میلیارد دلار رسیده‌است و با وجود همه تحریم‌ها وضع تجارت و صادرات محصولات ایرانی خوب است.

وی ادامه داد:دردولت ممنوعیت واردات کالاهای غیرضرور را اعلام کردیم و تنها کالاهایی وارد کشور می‌شود که شامل مواد اولیه واحدهای صنعتی و تجهیزات مورد نیاز آن‌ها و همچنین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم باشد.

رزم حسینی گفت: در بحث معیشت نیز تامین چند کالا مهم مثل گندم، ذرت و روغن برعهده وزارت صنعت ، معدن و تجارت است که در این زمینه نیز کالاهای مورد نیاز به خوبی تامین شده و در بخش تامین نهادهای دامی نیز وضعیت خوب است.

علیرضا رزم‌ حسینی روز پنجشنبه درجریان سفر یک‌روزه خود به قم، ضمن بازدید از گروه صنعتی پاکشوما در شهرک صنعتی محمودآباد، طرح توسعه‌ای و خطوط تولید جدید این شرکت را مورد افتتاح کرد.

بازدید و راه اندازی مجدد شرکت فورتکس رایانه (تولید کننده لوح های فشرده) و بازدید از شرکت شیمی آذرجام (تولید کننده راکتورهای گلس لایند) در شهرک صنعتی شکوهیه از دیگر برنامه های وزیر صنعت، معدن و تجارت درقم بود.

رزم حسینی در این سفر با آیات عظام جوادی آملی و مکارم شیرازی و شماری دیگر از علمای برجسته حوزه علمیه قم دیدار می‌کند.

شرکت در جلسه هم اندیشی با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان قم از دیگر برنامه های وزیر صنعت، معدن و تجارت در این سفر یک روزه است.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار