نخستین خط تولید رباتیک یخچال فریزر کشور صبح امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در قم افتتاح شد.
کد خبر: ۹۳۳۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸ 21 January 2021

به گزارش تابناک قم، با حضور علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت، نخستین خط تولید رباتیک یخچال فریزر کشور در کارخانه پاکشوما در شهرک صنعتی محمودآباد قم افتتاح شد.

سهیل محمدی مدیر بازرگانی مجموعه کارخانجات پاکشوما در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: مجموعه پاکشوما پس از انتقال از کمال شهر کرج به شهرک صنعتی محمود آباد ابتدا خط تولید لباسشویی را راه اندازی کرد و در ادامه به عنوان نخستین شرکت نسبت به راه اندازی خط تولید ماشین ظرفشویی اقدام کرد و در حال حاضر ما اولین و تنها تولید کننده ماشین ظرفشویی در خاور میانه هستیم.

وی با اشاره به گسترش سبدکالای لوازم خانگی مجموعه کارخانجات پاکشوما تصریح کرد: با توجه به نیاز کشور به سبد کالای لوازم خانگی مذاکراتی با شرکت هایی در ایتالیا، آلمان و چین انجام شده و در نهایت توانستیم خط تولید رباتیک یخچال را در مجموعه کارخانجات پاکشوما راه اندازی کنیم.

مدیر بازرگانی مجموعه کارخانجات پاکشوما یادآور شد: در خط رباتیک انواع یخچال ها تولید شده و در حال حاضر دو محصول اصلی در خط تولید قرار دارد و در کنار خط یخچال، خط تولید جاروبرقی راه اندازی شد که که این محصول کاملا در داخل تولید می‌شود.

وی در خصوص راه اندازی خط کولرگازی گفت: در چند ماه آینده در پروژه‌ای به وسعت 50 هزار متر نخستین خط تولید کولرگازی کشور را راه اندازی کرده و کولرهای جدید با تکنولوژی نوین جایگزین خوبی برای کولرهای پرمصرف فعلی خواهند بود.

محمدی با بیان اینکه در حال حاضر در پاکشوما لباسشویی اتوماتیک و دوقولو، ظرفشویی، جاروبرقی و یخچال و طی ماه های آینده کولر گازی تولید می‌شود، بیان کرد: برند کورال برند صادراتی این شرکت بوده و تحت برندهای مایدیا، کندی و زیروات تولید انجام می شود و طی چندماه آینده برند کنوود نیز به سبد کالای پاکشوما اضافه می شود.

وی در خصوص صادرات محصولات پاکشوما گفت: در حال حاضر محصولات خود را به عراق، افغانستان و تاجیکستان صادر می‌کنیم و با توجه به مسیر نزدیک با کشورهای همسایه قدرت رقابت خوبی با شرکت های چینی پیدا کردیم و این امکان وجود دارد که یخچال نیز به کشورهای همسایه صادر شود.

مدیر بازرگانی مجموعه کارخانجات پاکشوما بیان کرد: میزان اشتغالزایی در این مجموعه پس از راه اندازی خط تولید به 1800 نفر خواهد رسید و مجموعه تولید قطعه در پاکشوما 2 نیز در حال راه اندازی است و ظرف سه ماه آینده مجموعه تولید قطعات پلاستیکی و فلزی نیز در این بخش تولید خواهد شد.

بر اساس این گزارش وزیر صمت بعد از افتتاح خط تولید رباتیک یخچال، از بخش در دست احداث پاکشوما 2، واحد تولید قطعات پلاستیکی و فلزی مورد استفاده در محصولات این شرکت بازدید کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار