وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش 48 درصدی تولید لوازم خانگی در کشور خبر داد و گفت: در این بخش شاهد تامین 40 درصد قطعات مورد نیاز در داخل کشور هستیم.
کد خبر: ۹۳۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲ 21 January 2021

به گزارش تابناک قم، علیرضا رزم حسینی صبح امروز در حاشیه افتتاح نخستین خط رباتیک تولید انواع یخچال فریزر در ایران در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تحریم ها باعث شده که بخش لوازم خانگی کشور با توجه به محدودیت های ایجاد شده از رشد قابل قبولی برخوردار بوده و میزان تولید لوازم خانگی در 9 ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته 48 درصد و در برخی از محصولات تا 100 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین در بخش بخش تولید قطعات نیز شاهد رشد قابل توجهی هستیم و 40 درصد قطعات در داخل کشور تامین می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص افتتاح این خط تولید یخچال گفت: خط جدید تولید یخچال با سرمایه گذاری 500 میلیارد تومان برای 200 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه حتی اگر تحریم ها هم برداشته شود رشد این بخش ادامه پیدا می کند افزود: فعالان بخش تولید لوازم خانگی به دنبال بازارهای جدیدی در منطقه هستند و فرصت بسیار خوبی در عرصه لوازم خانگی ایجاد شده است و امیدواریم که برند ایرانی بتواند جایگاه خود را در کشورهای منطقه باز کند.

رزم حسینی درباره حمایت های این وزارتخانه از تولیدکنندگان بیان کرد: ورق برای خودروسازان و تولیدکنندگان لوازم خانگی به سرعت تامین می شود بر اساس گفته مدیرعامل این شرکت نسبت به گذشته ورق و مواد پتروشیمی با قیمت بهتر و با سهولت بیشتری در اختیارشان قرار می گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار