واکنش رییس سازمان نظام پزشکی قم به موج جدید «قم هراسی» در کشور:
دکتر سیدحسن عادلی با بیان این‌که در صحبت‌های سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا «افراط» وجود داشت؛ تصریح کرد: این‌که می‌گویند در قم مسائل بهداشتی رعایت نمی‌شود؛ درست نیست و با اقدامات و تلاش‌هایی که مردم و سیاست گذاری‌های دانشگاه و متولیان سلامت انجام داده‌اند و با تلاش جدی پزشکان عزیز، وضعیت قم از بحران و قرمز به کم خطر و رنگ آبی درآمد و تعداد بستری‌ها و مرگ و میر‌ها کم شده است.
کد خبر: ۹۳۳۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۹ 21 January 2021

به گزارش تابناک قم، رئیس سازمان نظام پزشکی قم نسبت به سخنان مطرح شده از سوی سخنگوی ستاد ملی کرونا در خصوص قم واکنش نشان داد.

دکتر سیدحسن عادلی در ابتدای جلسه هیئت مدیره سازمان گفت: صحبت‌های مطرح شده در مورد قم منطقی نبود و متاسفانه مجدد قم مورد آماج حملات بی دلیل قرار گرفت.

رئیس سازمان نظام پزشکی قم افزود: این‌که بیان شد ۳۰ درصد از مردم قم از ماسک استفاده می‌کنند، چیزی نیست که دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرده باشد و اینکه در نماز جمعه هیچ‌کدام از پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود، حرف درستی نیست.

دکتر عادلی تصریح کرد: این‌که می‌گویند در قم مسائل بهداشتی رعایت نمی‌شود؛ درست نیست و با اقدامات و تلاش‌هایی که مردم و سیاست گذاری‌های دانشگاه و متولیان سلامت انجام داده‌اند و با تلاش جدی پزشکان عزیز، وضعیت قم از بحران و قرمز به کم خطر و رنگ آبی درآمد و تعداد بستری‌ها و مرگ و میر‌ها کم شده است.

دکتر عادلی گفت: این‌که پیش بینی شده حتما در قم پیک زده می‌شود، خوب طبیعی است و ممکن است در همه استان‌ها هم این اتفاق بیفتد و درست نیست این‌گونه قضاوت صورت گیرد، این‌که مردم دستورات بهداشتی را رعایت می‌کنند یا نمی‌کنند، تابع سیاست‌هایی است که سیاستگذاران حوزه بهداشت کشور اتخاذ می‌کنند.

رئیس سازمان نظام پزشکی قم با بیان این‌که در صحبت‌های سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا «افراط» وجود داشت؛ گفت: قم نسبت به شهر‌های دیگر وضعیت بدتری ندارد و در کشور شاهد برخی تجمعات هستیم که هیچ دلیلی نداشت، آن‌ها نادیده گرفته شده و فقط اسم قم مطرح می‌شود.

وی تاکید کرد: شرایط قم با همکاری مردم و زحمتی که دوستان در استان کشیدند؛ شرایط قابل قبولی است، اگرچه باید مراقب باشیم و نباید عادی سازی شود، اما این‌که قم و مردم قم را زیر سئوال ببرند اقدام پسندیده‌ای نیست.

دکتر عادلی افزود: استناد به یک عکس نمی‌تواند حرف علمی باشد و این‌که گفته شود هیچ دستور بهداشتی در قم رعایت نمی‌شود و یا این‌که گفته شود هیچ کسی در قم دستورات بهداشتی را رعایت نمی‌کند، درست نیست.

وی ابراز امیدواری کرد که با همراهی مردم و مسئولان پاندمی کرونا هرچه زودتر ریشه کن شود.

منبع: قم نا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار