استاندار قم با بیان اینکه برخی اظهارنظر ها در روزهای اخیر نباید موجب دل سردی و یا تمرکز استان بر مسائل حاشیه ای شود گفت: ایجاد مسائل حاشیه ای در چنین شرایطی مانع از هم افزایی است و باید با دوری از این حاشیه ها دستاوردهای بسیار خوب کنونی در مسیر مبارزه با کرونا را حفظ کرد.
کد خبر: ۹۳۳۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵ 20 January 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست روز چهارشنبه در جلسه مدیریت بحران استان قم ادامه داد: اقدام های موثر موجب شده تا وضعیت استان از قرمز به آبی تغییر کند و برخی اظهار نظرها نباید موجب دلسردی و یا به حاشیه رفتن اقدام های بسیار موثر در استان در مقابله با کرونا باشد.

وی حاشیه سازی های بی مورد برخی اصحاب رسانه را مورد انتقاد قرار داد و گفت: قرار گرفتن استان قم در وضعیت آبی نشان از وضعیت مطلوب اجرای دستورالعمل های بهداشتی در سطح استان است.

استاندار قم، با اشاره به اظهارات اخیر سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا پیرامون عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در قم ادامه داد: ای کاش سخنگوی ستاد ملی کرونا با آن ادبیات اخطار نمی داد، و به جای برجسته کردن اندک نواقص در قم، قرار گرفتن استان در رتبه ۳۱ از نظر شیوع کرونا که با تلاش های فراوان کسب شده را برجسته می کرد.

وی با بیان اینکه آنچه اهمیت دارد ادامه مسیر کنونی و حفظ دستاوردهای بسیار خوب ستاد استانی مقابله با کروناست ادامه داد: اظهارات سخنگوی ستاد ملی کرونا را باید در مقام بررسی کارشناسی دید ولی در مقام جمع بندی بهتر بود که علاوه بر نواقص، نکات قوت را نیز بیان می کرد.

سرمست گفت: اینکه در روزهای گذشته اجتماعی که می توانست با پیش از دهها هزار نفر در سطح استان برگزار شود به صورت بسیار محدود و با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی برگزار شده است، باید مورد تقدیر قرار گیرد نه مورد سرزنش و انتقاد قرار گیرد.

وی کرونا را یک ابر بحران دانست و افزود: بیماری کرونا در سطح جهان مختص به یک شهر و کشور و قاره نیست بلکه این بیماری عالم گیر است که در شیوع و ابتلا هیچ کس در امان نیست.

وی با بیان  اینکه با جنگی تمام  عیار با یک پدیده زیستی مواجه هستیم گفت: کرونا مقایسه الگوهای مدیریتی مقابله با بحران در سطح بین المللی، ملی و استان را به نمایش گذاشته است.

سرمست، اظهار داشت: در این نبرد تمام عیار عهد بسته ایم که تمام تلاش خود را انجام داده و با شفاف سازی، بستر مقابله با این بیماری را در سطح استانی به خوبی فراهم کنیم.

وی ادامه داد: مهمترین مساله برای من به عنوان فرمانده میدان مقابله با کرونا در استان این است که این دستاوردهای مهمی که در سطح قم به دست آورده ایم را حفظ کنیم و استمرار یابد.

استاندار قم با بیان اینکه استان قم تا کنون در مقابله با کرونا نتیجه خوبی داشته است، ادامه داد: ما توانسته ایم که این بحران را در استان از بحرانی ترین شرایط آن، از زمان کشف این بیماری و جسارت اعلام آن را طی کنیم و آن موج های سخت را پشت سر گذاشته ایم.

وی گفت: همین هم افزایی که در سطح استان وجود دارد باید در مسیر مقابله با کرونا ادامه یابد، تا اجازه اوج گیری موج چهارم کرونا در استان رقم نخورد، در آن صورت آنگاه هیچ عقل سلیمی نمی تواند از استان ما تقدیر نکند.

سرمست، اقدام های ستاد سیاستگذاری ائمه جمعه استان در همراهی با ستاد استانی مقابله با کرونا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: با وجود اینکه امکان برگزاری نماز جمعه قم در یک هفته زودتر نیز وجود داشت ولی با همراهی ائمه جمعه این کار به تاخیر افتاد که قابل تقدیر است.

وی گفت: علما و مراجع استان از همان روز اول شیوع کرونا پشتیبان ستاد مقابله با کرونا بودند و این حمایت ها از ابتدای شیوع کرونا موجب دلگرمی مجموعه استانی و کشوری بوده است.

استاندار قم، وضعیت این استان را منحصر به فرد دانست و ادامه داد: اگر در مقام مقایسه باشیم، در استان های دیگر تجمع های بسیار گسترده تری انجام شد که باید وضعیت قم در آن اظهارات با این استان ها نیز مقایسه می شد.

وی قرار گرفتن استان قم در شرایط بسیار مطلوب از نظر مقابله با کرونا را دلیل موفقیت عملکرد ستاد استانی مقابله با کرونا و تمام مجموعه های قم دانست و گفت: اصناف، بازاریان، مردم، علما و تمام بخش های استان در تحقق این شرایط بسیار مطلوب دخیل اند و اگر این اقدام ها نادیده گرفت شد نباید موجب رنجش ما شود.

استاندار قم با بیان این که اظهارات سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا را باید در راستای هشدار به منظور عادی نشمردن شرایط کرونا دید گفت: عملکرد رهبر معظم انقلاب در رعایت دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا باید الگوی همه مردم و مسئولان باشد.

وی ادامه داد: تمام تلاش در ستاد استانی مقابله با کرونا باید در راستای هم افزایی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب باشد.

سرمست افزود: در فراز و نشیب این بیماری، همراهی و همدلی را به وفور دیده ایم که باید این موضوع را برجسته کرد نه خطا یک درصدی را.

وی با بیان اینکه رسانه ها امانتدارانه در این شرایط عمل کنند گفت: از رسانه ها و اصحاب رسانه درخواست داریم که در این شرایط بر همدلی ها و هم افزایی ها بیفزایند چرا که شرایط کنونی وقت گله گذاری نیست.

استاندار قم نسبت به ارائه گزارش های دقیق استانی به ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد و گفت: گزارش های ارائه شده از استان به ستاد ملی باید با دقت و جامعیت ارائه شود و اگر تحلیلی از شرایط نیز قرار است به ستاد ملی ارائه شود باید منصفانه باشد.

قم از روز بیستم دی ماه در ردیف مناطق آبی کرونایی کشور قرار دارد.

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار