باگذشت ۱۰ ماه از کشف ابتلای دو نفر به ویروس کرونا در قم و بهبود شرایط خواستگاه انقلاب دوباره وارد فاز جدیدی از پروژه قم هراسی شد.
کد خبر: ۹۳۳۳۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶ 19 January 2021

به گزارش تابناک قم، بیش از 10 ماه از خبر کوتاهی که ناشی از راستی آزمایی و صداقت قمی‌ها بود و فوری به تیتر یک رسانه‌ها مبدل شد می‌گذرد 10 ماهی که حاصلش هم‌دلی، مشارکت و همکاری و انسجام بین کادر درمانی و گروه‌های جهادی ؛مسئولان اجرایی و بسیج و سپاه و هم‌چنین خیرین و از همه مهم‌تر مردم می‌گذرد بحران و مهمان ناخوانده خطرناکی که ابتدا قمی‌ها آن را کشف کردند و اگر این راستی آزمایی نبود شرایط برای کشور سخت‌تر می‌شد.

شهر قم به‌جز این 10 ماه بسیار سخت 3 ماه سخت‌ترین و طولانی‌ترین موج کرونایی را پشت سر گذاشت موجی که به خاطر قم روزانه بین 9 تا 14 نفر از شهروندان خود را از دست می‌داد و بیمارستان‌ها هم دوباره از خیل بیماران کرونایی لبریز شد آن‌هم در شرایط سخت جنگ اقتصادی که اگر صبر و بردباری مردم و مشارکت خوب اصناف قم نبود با بحران و فاجعه روبرو بودیم اما قمی‌ها با توکل به خدا و اهل‌بیت علیه‌السلام و هم‌چنین به برکت وجود پربرکت کریمه اهل‌بیت(س) و مجاهدت کادر درمانی اکنون قم با شرایط مطلوبی روبرو است و جزو استان‌های رنگ آبی است.

با توجه به بهبود شرایط در استان طبق مصوبات خود ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌های تردد برون‌شهری و دیگر محدودیت‌های کرونایی برداشته شد ازجمله مصوبات هفته گذشته ستاد استانی مقابله با کرونا «اقامه نماز جمعه» بعد از 24 هفته بود آن‌هم با دو هفته دیرتر از دیگر استان‌ها در قم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

اما در جلسه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اطلاعات بسیار اندک و تصاویری از یک مراسم مذهبی در فضای باز گزارش اشتباهی را به رئیس‌جمهور که سکان‌دار این ستاد ملی داده و گفته «در نماز جمعه‌ای که در شهر قم برگزارشده هیچ پروتکل بهداشتی رعایت نشده است» اما این پایان ماجرا نیست این مسئول به‌شدت و غیرمستقیم قمی‌ها را مسئول ورود کشور به موج خطرناک بعدی عنوان کرده است بی‌شک هیچ اطلاعات کافی از قصه  پردرد قمی‌ها و صبرو بردباری آن‌ها برای گذر از موج بسیار سخت سوم نداشته است.

اما دردناک‌تر از آن این نکته است که قمی‌ها باید در این شرایط بسیار سخت و بحرانی هم ویروس کرونا که در حال موج‌سواری بر سلامت مردم است و هم موج قم‌هراسی که روز وارد فاز جدیدتری می‌شود را تحمل کنند آن‌هم در شرایطی که کرونا و جنگ اقتصادی با تبانی باهم کسب‌وکار و امنیت شغلی و گردشگری و همه‌چیز قمی‌ها را به فنا داد به نظر این سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا که خود بیشتر با آمار و ارقام وزارت بهداشت و وضعیت استان‎ها سروکار دارد یا از شرایط موجود قم اطلاع ندارد یا این‌که نظر وزارت بهداشت را که «قم در ردیف آخرین استان‌های کشور درزمینهٔ ابتلا به کرونا است» را قبول ندارد.

به‌هرحال این سخنگو با چند پاراگراف خبر غیر موثق خود آب در آسیاب دشمنانی انداخت که سالیانی است به دنبال ضربه زدن به شهر قم خواستگاه انقلاب اسلامی هستند حال چند ثانیه بعد از نقل‌قول سخنگوی ستاد به دنبال آن رسانه‌های معاند هم با خنجر تیترهای مسموم خود قم و قمی‌ها را به‌شدت کوبیدند .

باید از این سخنگوی ستاد پرسید آیا تصاویری از جنوب کشور؛ قشم و کیش برای ستاد مخابره نشده است؟ آیا این ستاد ملی از وضعیت ترددهای برون‌شهری به‌ویژه در شمال کشور اطلاعی ندارد ؟ مگر تجمع و ازدحام مسافران در شمال و جنوب و جزایر جنوبی هم کار قمی‌ها است ؟ یا ویروس کرونا فقط و تنها در نماز جمعه قم موج‌سواری و شیطنت می‌کند؟

در جلسه چهارشنبه گذشته استان قم استاندار قم به‌عنوان مقام عالی استان که خود به‌طور هفتگی جلسات ستاد استانی کرونا را مدیریت و در جلسات ملی به‌طور ویدیوکنفرانس حضور دارد از شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم کمال تقدیر و تشکر کرد چراکه درزمانی که قم زرد بود و می‌توانست این مراسم مذهبی را برگزار کند دوهفته به تعویق انداخت.

مسئولیت مسئولان اجرایی در ارائه گزارش اشتباه به ستاد ملی کرونا

اما بعدازاین سخنرانی سخنگوی ستاد ملی کرونا جمعی از هیئت‌های مذهبی و قرارگاه‌های مختلف جهادی قم در پی گزارش سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در بیانیه‌ای خواستار ارائه گزارش دقیق مسئولان به مردم شدندو شورای ائمه جمعه استان هم بیانیه‌ای دراین‌ارتباط صادر کردند.

شورای اسلامی شهر قم هم با انتقاد از سخنان آتشین سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا معتقد هستند نمی‌توان از این حجم قم هراسی به‌راحتی گذشت.

بغض جهت‌دار نسبت به استان قم

یکی از اعضای این شورا در یک‌صد و هفتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر قم گفت: شهر مقدس قم دارای جایگاه مهم و طلایه‌دار انقلاب اسلامی و بااینکه خیلی‌ها وام‌دار قم‌ هستند ولی متأسفانه همچنان بُغض خود را نسبت به قم نشان می‌دهند اظهارات نسنجیده فضای سنگینی علیه قم ایجاد می‌کند؛ برخی به‌گونه‌ای سخن می‌گویند که انگار ویروس کرونا در قم ایجاد شد تا مردم را گرفتار کنند، درحالی‌که می‌دانستند استان‌های دیگر درگیر بودند.

حجت‌الاسلام سید محمد آتش زر افزود:  باوجوداینکه در برخی از شهرهای ایران، نشانه‌هایی از کرونا وجود داشت یک پزشک متدین در قم بر انجام آزمایش در اواخر سال قبل اصرار کرد و این موضوع سبب کشف ویروس در کشور شد، هرچند بعداً مسئولیتش را از او گرفتند.

به گفته این عضو شورای اسلامی شهر قم؛ فضای سنگین و تبلیغات علیه قم باعث می‌شد حتی اتومبیل‌هایی با پلاک قم جرئت تردد در شهرهای دیگر را نداشته باشند، گفت: قم همیشه منبع برکت است، درحالی‌که در برخی از شهرها نمی‌دانستند که در چه شرایطی اموات را تغسیل کنند، طلاب جهادی قم در بحران کرونا وارد شدند و در استان‌های دیگر به تغسیل اموات پرداختند و یا در بیمارستان‌ها در خدمت بیماران بودند.

در جلسه چهارشنبه ستاد استانی مقابله با کرونا استاندار قم از مدیریت خوب مسئولان، همکاری روحانیون و خیرین و تشکل‌های جهادی و مردمی تشکر کردورمز موفقیت عبور از موج‌های سخت کرونایی را هم‌دلی و انسجام بین مسئولان و مردم دانست.

با همکاری اصناف و مردم قم از طولانی‌ترین موج گذشت

استاندار قم گفت: قم طولانی‌ترین و خطرناک‌ترین موج را که 3 ماه طول کشید را با همکاری و مشارکت خوب اصناف ؛مردم و خیرین و گروه‌های جهادی پشت سر گذاشت و اگر این همدلی‌ها شاید در هیچ استان دیگری در کشور دیده نشود.

بهرام سرمست افزود: قم بیشترین درگیری با کرونا را در کشور داشته و به همین مناسبت سخت‌گیری‌های بیشتری هم در طی نزدیک به یک سال گذشته اعمال‌شده است اگر این سخت‌گیری‌ها نبود امروز قم ازنظر ابتلا به کرونا در جایگاه سی‌ام کشور قرار نداشت؛ هرچند این سختگیری‌ها سبب خسارت زیادی به مردم و بیکاری عده زیادی شد.

در این جلسه هم‌چنین گزارشی از وضعیت کرونای قم داده شد که طبق این گزارش قم استان سیم درزمینهٔ ابتلا به کرونا قرار دارد درحالی‌که هنوز هم‌سخنان سخنگوی ستاد ملی کرونا بحث‌برانگیز است و مسئولان استان هم هنوز روزه سکوت اختیار کرده‌اند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار