از مشکلات طولانی شدن تاسیس مترو، یکی همان امیدی که برای شهروندان قمی تقریبا دیگر خشک شده و شاید بسیاری از مردمانی که اوایل جریان مترو سازی برای قم خوشحال بودند الان دیگر در میان ما نباشند و یکی دیگر حفره‌ها و کارگاه‌های عمرانی که برای ساخت مترو در قسمت‌های مختلف شهر ایجاد شده.
کد خبر: ۹۳۳۲۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۸ 19 January 2021

به گزارش تابناک قم، شهر‌ها و کشور‌ها روز به روز پیشرفت میکنند و امکانات جدیدی برای رفاه شهروندان خود به محیط شهر می‌افزایند و از دغدغه مردم کم میکنند؛ این میان برخی شهر‌ها در مسیر پیشرفت و رفاهی که برای مردم می‌خواهند ایجاد کنند درجازده وبدتر دغدغه‌ای به مشکلات مردم هم می‌افزایند تا زمانی که بالاخره آن پیشرفت حاصل شود.

راه دوری نرویم، مثلا همین قطار شهری قم که حدود ۱۰ سال قرار است راه بیفتد و حمل و نقل قمی‌ها را آسان کند، اما خبری نیست جز مشکلات فراوانش. این پروژه ۱۴ کیلومتری، از سال ۹۱ در ارتباط با یک خط از شمال غربی به جنوب شرقی با ۱۴ ایستگاه در حال احداث است.

از مشکلات طولانی شدن تاسیس مترو، یکی همان امیدی که برای شهروندان قمی تقریبا دیگر خشک شده و شاید بسیاری از مردمانی که اوایل جریان مترو سازی برای قم خوشحال بودند الان دیگر در میان ما نباشند و یکی دیگر حفره‌ها و کارگاه‌های عمرانی که برای ساخت مترو در قسمت‌های مختلف شهر ایجاد شده و حالا پس از گذشت سال‌ها وجود این حفره‌ها نارضایتی کسبه و عابران و رانندگان را به بالاترین حد خود رسانده است.

در این یکی دو سال اخیر، شاید بخاطر نارضایتی شدید مردم، و به خود آمدن مسئولین از طولانی شدن ساخت، این پروژه پیشرفت خوبی داشته است.

در سال ۹۸، ۸۰ واگن برای مترو قم تامین شده و حدود ۱۵۰ میلیارد تومان که ۴۲ میلیارد تومان به صورت غیرنقدی و ۱۰۸ میلیارد تومان نقدی بوده به پیمانکار پرداخت شده است. در سال ۹۹ هم مسئولین با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد این پروژه به اتمام رسیده است، خبر از افتتاح فاز یک مترو قم یعنی از قلعه کامکار تا میدان مطهری را تا اواخر سال جاری دادند و گویا خوشبختانه با پشت سر گذاشتن مسائل مالی و بودجه و اعتبارات توانسته اند به حرف خود عمل کنند.

سرپرست سازمان قطار شهری قم در خصوص راه اندازی فاز یک مترو و تامین تجهیزات آن بیان کرد: تهویه، از جمله تجهیزاتی است که به بحث ایمنی مرتبط بوده، بنابراین نسبت به تأمین آن اقدام لازم صورت گرفته و طبق برنامه زمان بندی قرارداد پیش رفته است.

منصور درویشی گفت: در راه‌اندازی فاز اول خط یک، دو ایستگاه به عنوان ایستگاه مسافرگیر به طور کامل بر روی همشهریان عزیز باز می‌گردند و چهار ایستگاه دیگر عبوری خواهند بود که به تدریج کامل شده و آماده خدمت رسانی به مردم شریف قم میشوند.

خوشبختانه با این خبر شاید امید از دست رفته همشهریان نسبت به مترو و استفاده از آن برگردد و همچنین خوشحالی مردم برای رفع کارگاه‌ها و حفره‌ها را در بر داشته باشد. امیدواریم هرچه زودتر این پروژه به طور کامل به پایان رسیده و مورد استفاده مردم قرار گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار