رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی قم گفت: کاهش حداکثر ۱۰ درجه‌ای دما و وزش باد شدید برای آخر هفته جاری در استان قم پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۹۳۳۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵ 18 January 2021

به گزارش تابناک قم، محمدرضا قاضی با بیان این‌که پدیده غالب برای امروز و فردا وزش باد به نسبت شدید است، افزود: احتمال دارد سرعت باد به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت نیز برسد که باعث می‌شود آلاینده جوی در هوا نباشد و هوا تا پایان هفته به نسبت پاک شود.

وی اضافه کرد: چهارشنبه شب هفته جاری سامانه جدید بارشی وارد استان می‌شود و از صبح پنجشنبه تا قبل از غروب آفتاب بارش برف در استان رخ می‌دهد که مناطق مرتفع غرب و جنوب استان بارش بیشتری دریافت خواهد کرد.

وی ادامه داد: بارش به‌صورت برف و یا باران یخی خواهد بود و هوا را کاملا زمستانی می‌کند؛ البته این سامانه بارش زیادی در استان نخواهد داشت.

 کارشناس هواشناسی با اشاره به کاهش دما و وزش باد شدید در روز پنجشنبه، گفت: در حال حاضر حداکثر دمای هوا ۱۶ تا ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر است که پیش‌بینی می‌شود روز پنجشنبه دمای هوا با کاهش ۱۰ درجه‌ای به حداکثر هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر برسد.

قاضی افزود: روند کاهش دما در روز جمعه نیز ادامه دارد و حداقل دما به سه درجه زیر صفر می‌رسد و صبح شنبه که هوا آرام‌تر می‌شود، دمای حداقلی به پنج درجه زیر صفر خواهد رسید و استان هوای زمستانی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: با توجه به کاهش محسوس دما در روز پنجشنبه و جمعه،‌ همشهریان اقدامات لازم را برای جلوگیری از یخ زدن کنتورها انجام دهند و به دلیل یخ‌زدگی‌های احتمالی در جاده‌ها، از تردد غیرضروری خودداری کنند.

وی بیان کرد: از ابتدای فصل زمستان تاکنون، بارش برف و باران در استان کمتر از میانگین بلندمدت و سال گذشته ثبت شده و پیش‌بینی می‌شود برای ۲ ماه آینده نیز بارش زیادی دریافت نشود.

در استان قم ۱۳ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۱ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.qommeteo.ir مراجعه کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار