معاون استاندار قم از تولید روزانه بیش از ۲۰۰ تن تخم‌مرغ در مرغداری‌های قم خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷ 18 January 2021

به گزارش تابناک قم، مهرداد غضنفری در خصوص تنظیم بازار کالاهای اساسی به‌ویژه تخم‌مرغ اظهار داشت: در بخش توزیع، سازمان صنعت وظیفه مهمی دارد، با توجه به نوساناتی در بازار تخم‌مرغ، دفتر اقتصادی استانداری بر کانون‌های توزیع تخم‌مرغ نظارت می‌کند.

معاون استاندار قم افزود: هرگونه تخلف در تولید و توزیع مستلزم برخورد قانونی است، که در این راستا از یک دی‌ماه به طور متوسط 43 تن تخم‌مرغ تأمین و توزیع‌شده و نظارت خوبی در این زمینه وجود داشته است.

وی با بیان اینکه نهاده‌های مرغداری‌های استان 100 درصد  تأمین می‌شود و براین اساس نرخ مصوبی اعلام شد که قیمت تخم‌مرغ در درب کارخانه 14 هزار تومان است، تأکید کرد: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار تولیدکنندگان باید 30 درصد از تولید خود را با قیمت 16 هزار و 500 تومان ویژه مصرف‌کننده توزیع کنند.

غضنفری یادآور شد: سازمان صنعت برای تعادل بخشی به بازار ورود کند و بازرسی و نظارت نیز باید پاسخگو باشند تا دچار کمبود نشویم، هرچند روزانه بیش از 200 تن تخم‌مرغ در مرغداری‌های قم تولید می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه وقتی نظام عرضه و تقاضا حاکم شود و مقدار کالا بیشتر باشد با توجه به تقاضا قیمت کاهش پیدا می‌کند و ما باید تعادل را به بازار برگردانیم افزود: سرانه باید براساس نیاز مصرف‌کننده باشد و سهم اصناف نیز باید به‌خوبی مشخص شود، وقتی نیاز بازار وجود دارد جهاد کشاورزی به این تکلیف توجه کند و اگر در روند توزیع دچار مشکلات شدیم دستگاه قضایی و تعزیرات وارد شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم عنوان کرد: باید به تصمیم‌ها پایبند باشیم و با نگاه عقلایی و منطقی و کارشناسانه به تنظیم بازار بپردازیم و در مورد کالاها تلاش کنیم تک‌نرخی عمل کرده و مانع از نوسان در بازار شویم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار