رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر گفت: با توجه به تجربه موفق این استان برای اکران همزمان فیلم های جشنواره فجر، پیگیراکران فیلم‌های این جشنواره قم هستیم.
کد خبر: ۹۳۳۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲ 18 January 2021

به گزارش تابناک قم، محمدکاظم رضوانی افزود: برگزاری جشنواره‌ فیلم فجر که تا پیش از این در هاله‌ای از ابهام قرار داشت،‌ با تغییر وضعیت بسیاری از شهرهای کشور از قرمز به نارنجی، زرد و آب و فروکش کردن این بیماری،‌ با درخواست اهالی هنر هفتم عملیاتی می‌شود.

وی جشنواره فیلم فجر را بهار سینمایی کشور دانست و گفت: پیگیری برای اکران فیلم‌های این جشنواره در قم همزمان با تهران در حال انجام است که تحقق این موضوع نیازبه همراهی همه مسئولان استان دارد.

وی  با بیان اینکه حال صنعت سینمای قم به دلیلی شیوع کرونا و تعطیلی‌های متعدد خوب نیست گفت: برگزاری همزمان این جشنواره در استان موجب ایجاد نشاط و همچنین فراهم کردن بستر مناسب برای زنده شدن مجدد صنعت سینمایی قم است.

رضوانی با بیان اینکه اکران همزمان فیلم‌های جشنواره فجر دراین استان از جمله مطالبه‌های جامعه هنری و سینمایی استان است ادامه داد: تلاش برای اکران فیلم های جشنواره فجر در قم می‌تواند وضعیت کنونی صنعت سینمای قم را به سمت بهبود تغییر کند.

امسال از ۱۱۰ فیلم متقاضی حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، ۶۲ فیلم به مرحله داوری رسیدند. فیلم های پذیرش شده این جشنواره سرانجام از ۱۲ تا ۲۲ بهمن به روی پرده می روند.

سینمای ونوس با ۳۰۰ صندلی، سینمای تربیت با ۵۰۰ صندلی، سینمای آیه با ۱۴۰ صندلی، سینمای آوینه با ۲۲۰ صندلی، سینمای شهر آفتاب با ۶۲۰ صندلی و سینمای کودک وابسته به کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان با ۲۰۰ صندلی، ۶ سینمای فعال استان قم به شمار می‌آید.

۱۲ آموزشگاه آزاد سینمایی با سطح آموزشی بسیار خوب نیز در قم فعالیت می کند. ضمن اینکه حدود ۵۰۰ هنرمند حرفه ای و متخصص در بخش های مختلف از جمله فیلمنامه نویسی، گریم، طراحی صحنه، کارگردانی، طراحی لباس، فیلمبرداری، صدابرداری و تدوین در این استان مرتبط با سینما مشغول فعالیت هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار