مدیرکل آموزش و پرورش قم با اشاره به برقراری آموزش حضوری دانش آموزان از اول بهمن ماه در مدارس این استان گفت: هیچ اجباری برای حضور دانش آموزان در مدارس وجود ندارد.
کد خبر: ۹۳۲۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 16 January 2021

به گزارش تابناک قم، حمید رضا شیخ الاسلام اظهار داشت: طبق مصوبه هفته گذشته ستاد ملی مبارزه با کرونا تعداد زیادی از استان ها از جمله قم از وضعیت قرمز، نارنجی و زرد کرونایی خارج و به وضعیت آبی درآمدند از این رو در شهرهای آبی تمام مشاغل و صنوف و همچنین تمام فعالیت های ورزشی، فرهنگی، آموزشی، مذهبی و تمام اداره های دولتی به شرط التزام به دستورالعمل های بهداشتی بنا به تشخیص و مسئولیت ستاد استانی قابل بازگشایی هستند.

وی با بیان اینکه این مصوبه توسط ستاد استانی مبارزه با کرونا نیز تایید و به اداره های مختلف قم بویژه آموزش و پرورش ابلاغ شد گفت: بر اساس این ابلاغیه ستاد استانی، مقرر شد فعالیت های آموزشی را به صورت حضوری و با محدودیت هایی دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد ملی کرونا ظرفیت کلاس های درس نباید بیش از ۱۰ تَن باشد گفت: فعلا با یک حرکت تدریجی و در پایه اول و دوم ابتدایی آموزش های حضوری را خواهیم داشت چرا که خیلی از اولیا در مورد وضعیت تحصیلی فرزندان خود بویژه در پایه اول و دوم ابتدایی و پایه دوازدهم که تکمیلی آمورشی خود را سپری می کنند، نگران هستند و مراجعه های بسیاری را نیز برای حضور دانش آموزان در مدارس داشتیم.

وی ادامه داد: برغم آنکه برخی از فضاهای مدرسه در استان فضاهای بزرگی است اما ستاد ملی کرونا حتی به صورت موردی هم مجوزی را برای آموزش حضوری صادر نکرد.

مدیرکل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه تعداد زیادی از اولیا نیز برای حضور فرزند خود در مدارس نگرانی ها و دغدغه هایی را دارند گفت: ما هیچ الزامی برای حضور دانش آموزان نخواهیم داشت چرا که در برنامه شاد ( شبکه آموزش دانش آموزی) توفیق های خوبی داشتیم و در سطح کشور رتبه نخست را کسب کردیم.

وی با اشاره به اهمیت آموزش حضوری دانش آموزان خاطر نشان کرد: طبق یک تحقیق جهانی اگر تمام زیر ساخت های فنی، نرم افزاری و سخت افزاری لازم را برای آموزش غیر حضوری کامل کنیم و دانش آموزان به ابزارهای لازم مجهز باشند و معلمان توانایی کامل را برای آموزش در فضای مجازی و دانش آموزان توانایی لازم را برای فراگیری از مسیر فضای مجازی داشته باشند و خانواده نیز انگیزه و توانایی این راه ارتباطی را مهیا کنند، آموزش تنها از ۵۰ درصد کیفیت لازم برخوردار خواهد بود.

شیخ الاسلام تصریح کرد: آموزش و پرورش ولی و سرپرست دوم دانش آموز است و نگرانی که اولیا دارند آموزش و پرورش نیز خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تضمینی است که شرایط فعلی پایدار باقی بماند؟ گفت: آموزش و پرورش وظیفه رعایت پروتکل ها را دارد ما فقط مجری هستیم و باید حداکثر به مدارسی که با ۵۰ دانش آموز هستند مجوز بدهیم و یا کنترل کنیم که کلاس ها بیش از ۱۰ تَن نباشد و همچنین مسئولیت ضد عفونی کردن کلاس را نیز بر عهده بگیریم.

وی با بیان اینکه همه دستگاه ها در رابطه با حضور دانش آموران در مدارس متولی هستند گفت: ما آموزش در فضای مجازی را نیز خواهیم داشت و از این جهت نباید نگرانی برای اولیا وجود داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش قم در پاسخ به سوال دیگری در خصوص نحوه تامین سرویس مدارس بیان کرد: سرویس مدارس را بر عهده اولیا گذاشتیم و مدیران مدارس نیز می توانند برای آن گروه از دانش آموزان که نیازمند سرویس هستند تمهیدات لازم را انجام دهند.

 وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ما در هفته بیش از سه روز شاهد حضور دانش آموزان در مدارس نخواهیم بود باید اولیا به کمک بیایند تا این فرایند را سپری کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش قم همچنین در خصوص مدت حضور دانش آموزان در کلاس درس گفت: دانش آموزان پایه اول و دوم ابتدایی ۲۵ دقیقه و دانش آموزان سوم تا ششم ابتدایی ۳۰ دقیقه و دانش آموزان متوسطه اول و دوم نیز به مدت ۳۵ دقیقه باید در کلاس درس حضور داشته باشند و زمان حضور آنها نباید از این مقدار تعیین شده فراتر رود.

جمعیت دانش آموزی قم ۲۷۰ هزار تَن است که در یک هزار و ۳۰۰ واحد آموزشی موجود در استان تحصیل می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار