در شهر مقدس قم، از پزشک‌هایی که اهل محبت و مروت هستند زیاد پیدا می‌شود؛ می‌توان گفت جایی هست که این دسته از پزشکان قمی را آنجا می‌توان دید، جایی هست که نمایندگان امداد خدا روی زمین آنجا جمع می‌شوند تا تمام سال‌ها درسی را که خوانده‌اند فقط با هزینه یک اجر اخروی در اختیار شهروندان قمی بگذارند.
کد خبر: ۹۳۲۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴ 16 January 2021

به گزارش تابناک قم، این روزها، نان حلال درآوردن سخت است؛ در مقابل حرام‌هایی که به سادگی آب خوردن و به مقدار زیاد بدست می‌آیند، سر کردن با پول حلالی که زحمت‌ها برای درآوردن آن کشیده شده نفس قوی می‌خواهد.

این روزها زندگی سخت است؛ خیلی از دست‌های بخشنده قدرتشان کم شده، یا عقلشان دیگر اجازه بخشش نمی‌دهد یا جیبشان. این روزها بخشش و کمک هم سخت است. نه فروشنده قدرت دارد تخفیف بدهد، نه تغذیه فروشی نسیه می دهد و خیرین هم کمتر شده‌اند.

همه می‌دانند فلان همسایه‌شان سفره‌اش خالی‌است، فلانی بچه یتیم دارد، آن یکی دختر دم بخت و پدر مریض، اما نمی‌توانند کمک کنند، نمی‌توانند؛ با یک حساب سر انگشتی می‌بینند خودشان به وسط ماه نمی‌رسند.

تبر به جز سلامتی، اقتصاد را هم نشانه گرفت و اوضاع نامساعد اقتصادی را نامساعدتر کرد و ناله‌های اقشار ضعیف را بلندتر. البته هنوز نفس داریم، هنوز رمقی مانده و نگاه خدا هست که ایستاده‌ایم.

هنوز هستند خیرین و افرادی که مالی و چه راه‌های دیگر دست کمکشان را دریغ نکرده و نمایندگان امداد خدا روی زمین هستند.

هستند فروشندگانی که بیشتر تخفیف بدهند، خواروبار فروشی‌های که دفتر نسیه‌شان باز است، خیرینی که جهیزیه می‌دهند، پزشکانی که رایگان معاینه کنند، هنوز مردم هوای هم را دارند.

گفتیم پزشک، خدا کند مسیرتان به بیمارستان‌ها نیفتد اما آن‌ها که افتاده می‌دانند می‌خواهم سر چه حرفی را باز کنم، بسیارند پزشکانی که لحظات آخر عمر مریض هم باشد تا میلیون میلیون پول وارد حساب نشود سمت اتاق عمل نمی‌روند؛ خدا نکند که برای آدمی، پول از انسان ارزشمندتر شود. بسیارند پزشکانی که تا حساب و کتاب نکنند مریض را معاینه نمی‌کنند حال هرچقدر هم در موقعیت بدی باشد.

ویزیت به نرخ محبت و مروت

حقش است، حقوق تمام سال‌ها درسی است که خوانده و کاری که می‌کند؛ اما صحبت از محبت است و مروت، صحبت از کمک‌هایی که می‌شود کرد و دریغ می‌شود، صحبت از همدردی.

این روزها با وجود کرونا، خیلی‌ها می‌ترسند درمانگاه و بیمارستان بروند، خیلی‌ها شاید توانایی ندارند و در حال حاضر با توجه به شرایط سلامتی و اقتصادی کشور شاید بهترین کمک را پزشکان بتوانند در حق مردم ارائه کنند. پزشکانی که می‌توانند با لبخند یک عمل بدون حقوق و از جیب خود انجام دهند، پزشکانی که فداکاری را باب می‌کنند.

در شهر مقدس قم، از این نمونه پزشک‌ها زیاد پیدا می‌شود؛ می‌توان گفت جایی هست که این دسته از پزشکان قمی را آنجا می‌توان دید، جایی هست که نمایندگان امداد خدا روی زمین آنجا جمع می‌شوند تا تمام سال‌ها درسی را که خوانده‌اند فقط با هزینه یک اجر اخروی در اختیار شهروندان قمی بگذارند.

ویزیت رایگان بیماران توسط پزشکان متخصص 

آستان مقدس حضرت موسی مبرقع(ع) یا همان چهل اختران قمی‌ها، جایی است که بسیج پزشکی بیمارستان علی بن ابی طالب(ع) همراه با مرکز افق در راستای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، در محیطی بهداشتی و ضدعفونی شده به معاینه و تجویز در مورد انواع ناراحتی‌ و بیماری‌های شهروندان آن منطقه می‌پردازند.

این تیم پزشکی متشکل از پزشک اطفال، داخلی، ارتوپد، عمومی و متخصص زنان و زایمان است و خدماتی نظیر معاینه، تجویز و ارائه دارو و ارجاع به بیمارستان را به طور رایگان انجام می‌دهند.

محبت بی حساب 

محمد علی صباحی، پزشک متخصص نوزادان و کودکان این تیم است؛ استقبال مردم بالا است و صبر می‌کنیم مراجعانش کمتر شوند. دو عدد ماسک زده، شیلد و دستکش و حسابی مشغول است، مشغول خدماتی که بعداً با خدا حساب می‌کند.

می‌گوید چندمین مرحله است که در این طرح شرکت می‌کند، احتمال می‌دهد دفعه هفتم یا هشتم باشد؛ چقدر دلنشین است آدم حساب محبت‌هایش از دستش برود. می‌گوید برای مردم شدن به زخم‌های مردم آمده است تا شاید اندکی نگرانی اقتصادی افراد نیازمند پزشک را کمتر کند.

صباحی اعتقاد دارد این کارها رایگان نیست و هرچند پولی دریافت نمیشود اما خیر و برکتی را در زندگی اش لمس کرده است.

حال خوب جهادی ها

سید مرتضی رضوی، کارشناس پرستاری است؛ می‌گوید هیچ چیز نمی‌تواند یک فرد را از محیط کار و زندگی به این محیط بکشاند جز آن حال خوبی که در آخر روز در اینجا نصیبمان می‌شود. می‌گوید احساسی که بعد از این طرح‌های جهادی دارد را هیچ‌ کجا پیدا نمی‌کند.
خانم مسنی از پای میز معاینه بلند میشود، داروهایش را تحویل می‌گیرد و فقط دعای خیر است که نصیب پزشکان این تیم و بنیان‌گذار این طرح می‌کند.

آقایی می‌گوید همه خدماتشان، داروها و معاینه‌ها رایگان است و در این شرایط اقتصادی این طرح واقعا کمک کننده است و امیدوار است که این جریان ادامه داشته باشد.

حمایت از بیماران تا بیمارستان

حجت‌الاسلام صدر، مدیر اجرایی استان امامزاده موسی مبرقع(ع) در خصوص این طرح بیان کرد: در راستای کمک‌های مومنانه و همزمان با تشکیل مرکز افق امامزاده موسی مبرقع(ع)، شانزدهمین مرحله معاینه و داروی رایگان، از محل موقوفات پزشکی اداره اوقاف ناحیه یک قم، در این محل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تمام هزینه‌های معاینه و انواع دارو برای مراجعین رایگان است، افزود: اگر بیماری برای تکمیل درمان به بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) ارجاع داده شود و نیاز به جراحی باشد تمام هزینه‌های توسط اداره اوقاف ناحیه یک تهیه می‌شود.

از درب امامزاده که وارد می‌شویم، استقبال مردم به چشم می‌آید؛ هرچند برای این مسئله باید افسوس خورد اما وجود چنین تیم و طرحی در این شرایط نشان دهنده محبت‌هایی است که هنوز جریان دارد و نشانه انسان دوستی.

به امید روزی که اوضاع سلامت و اقتصاد بهبود یابد و شرایط زندگی مردم آسان‌تر شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار