رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: احداث کارخانه تولید پارچه چادر در قم با سرمایه ۲۵ میلیون یورویی، گرفتار محدودیت‌های زمین و آب است.
کد خبر: ۹۳۲۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷ 16 January 2021

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی در دهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در سالن کرامت استانداری اظهار داشت: پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در سه بخش احیا و ایجاد و اتمام دنبال می‌شود و در این راستا تلاش خوبی در احیای واحدهای بزرگ راکد انجام شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: بسیاری از این واحدهای راکد مشکلات نقدینگی دارند و ازجمله واحدهای مهم در تولید مواد اولیه و فرآوری هستند، ازاین‌رو احیای این واحدها در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: با پرداخت تسهیلات و رفع موانع، واحدهایی را به‌طور کامل به چرخه تولید رساندیم که برخی به لحاظ تولید و اشتغال دارای ظرفیت‌های خوبی هستند و حتی از 50 تا 90 نفر اشتغال در هر یک از واحدها ایجادشده است.

سیجانی بیان کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام نیز از دیگر اولویت‌هاست و در جهت تأمین زیرساخت‌ها به‌خصوص آب و برق، موانعی وجود دارد که در حال پیگیری است.

وی عنوان کرد: احداث کارخانه تولید پارچه چادر در قم با سرمایه 25 میلیون یورویی، گرفتار محدودیت‌های زمین و آب است که دراین‌باره رایزنی‌هایی در واگذاری زمین مناسب و رفع کمبود آب در دست اقدام است.

قم در تولید آهک و منگنز بسیار شاخص است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم خاطرنشان کرد: ازجمله ظرفیت‌های اقتصادی قم مواد معدنی است و قم در تولید آهک و منگنز بسیار شاخص است که در جهت فرآوری آهک و منگنز در قم و خروج از خام فروشی، هدف‌گذاری کرده‌ایم.

وی گفت: لذا پیش‌بینی‌شده است دو واحد فرآوری آهک و منگنز احداث شود و در جهت شناسایی سرمایه‌گذار نیز اولویت باکسی است که معدن دار باشد، در این خصوص  سه گزینه سلفچگان و کوه سفید و منطقه نیزار جانمایی شده که البته با مشکلاتی مواجه هستیم.

سیجانی افزود: در حال حاضر بزرگ‌ترین معدن خاورمیانه در تولید منگنز در قم است که در حال خام فروشی به ذوب‌آهن اصفهان است و می‌توان اقتصاد خوبی را در مسیر فرآوری به وجود آورد.

در این جلسه محسن بهشتی معاون استاندار قم از پیگیری لازم در جهت رفع مشکلات در تأمین آب خبر داد و عنوان کرد: پروژه‌های در انتقال آب به مجموعه‌های صنعتی در دست اقدام است تا بتوان ظرفیت‌های اقتصادی خوبی را مهیا کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار