رئیس هیأت مدیره بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی نور از ساخت این بیمارستان با ظرفیت 506 تخت در 12 طبقه و زمینی به مساحت 80 هزار متر مربع و با زیربنای حدود 65 هزار مترمربع در بلوار آیت الله بروجردی خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴ 14 January 2021

به گزارش تابناک قم، علاالدین نجف در بازدید استاندار و مدیران استان قم، با بیان اینکه پس از ائمه هدی (ع)، نقش مرجعیت در تحولات جامعه به ویژه در رشد و توسعه آبادانی جوامع و کمک به عموم مردم و نیازمندان فارغ از هر رنگ و جنس و نژاد و آیین، سابقه ای دیرین و بی بدیل دارد و مربوط به امروز و دیروز نیست، گفت: گستردگی و تنوع اقدامات و فعالیت‌های علمی و فرهنگی، خدماتی و درمانی، عمرانی و ساختمانی دفتر آیت الله سیستانی، چه در داخل کشور، و چه در کشورهای دیگر، مشخص و مبرهن است و حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی به عنوان نماینده تام الاختیار این مرجع عالیقدر با همّت بلند و عنایت ویژه انجام این امور را برنامه ریزی، مدیریت، اجرا و اداره می‌کند.

وی تأکید کرد: بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی نور، مانند بسیاری دیگر از امور خدمت رسانی به جامعه و مردم، چون مرکز فوق تخصصی چشم پزشکی جوادالائمه (ع) و درمانگاه خیریه حضرت امام صادق(ع) در قم، درمانگاه امام حسن مجتبی(ع) در ایلام، بیمارستان تخصصی حضرت امام علی(ع) در نجف اشرف، بیمارستان تخصصی حضرت امیرالمؤمنین(ع) در افغانستان و ... در بالاترین سطح به لحاظ کیفیت ساختمان و تجهیزات قرار دارد و امیدواریم این پروژه بزرگ که در جوار حرم مطهر کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) در حال ساخت است، مورد استفاده عموم مردم قرار گیرد.

احداث بیمارستان 506 تختخوابی نور در قم

وی با اشاره به ضعف‌ها و کاستی‌هایی که در بخش زیرساخت‌های تخصصی پزشکی استان قم شاهد آن هستیم افزود: این بیمارستان با ظرفیت 506 تخت در 12 طبقه و زمینی به مساحت 80 هزار متر مربع و با زیربنای حدود 65 هزار مترمربع در بلوار آیت الله العظمی بروجردی با مدرنترین و مجهزترین تجهیزات پزشکی در حال ساخت است.

رئیس هیأت مدیره بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی نور تصریح کرد: این بیمارستان شامل بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی مانند قلب و عروق، مرکز جامع سرطان با بخش‌هایی شامل پزشکی هسته ای، اعصاب و روان، بستری مردان و زنان، آزمایشگاه بالینی و پاتولوژی و آزمایشگاه اورژانس، تصویربرداری، زایمان و سزارین، جراحی سرپایی، بخش‌های تشخیصی- درمانی، آزمایشات فیزیولوژیک، تست‌های ریوی، بخش ناباروری، مراقبت‌های ویژه، گوارش و کبد، دیالیز، سنگ شکن، رادیوتراپی، بخش نوزادان و کودکان، فیزیوتراپی و بازتوانی است.

نجف با اشاره به اینکه عملیات احداث سازه ساختمان، اردیبهشت سال 1397 در دستور کار قرار گرفت و با حضور رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسالمی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، استاندار قم و بسیاری دیگر از مقامات کشوری و استانی آغاز شد، گفت: فاز نخست این پروژه دست کم تا یکسال و نیم دیگر به بهره برداری می‌رسد که شامل بخش پاراکلینیک، اورژانس و بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی قلب و عروق و... خواهد بود.

وی افزود: توجه به نیازمندان و اقشار کم درآمد، سنت حسنه و باقیات الصالحاتی است که ریشه در سیره و روش پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار(ع) دارد که فرهنگ سازی و نهادینه کردن این مهم، یکی از موثرترین راه‌ها برای ارتقای سطح سلامت و بهداشت جامعه و مردم و نیز گسترش فرهنگ دینی خواهد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار