رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از آزادسازی 170 محدوده معدنی استان قم از اواخر دی ماه خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲ 14 January 2021

به گزارش تابناک قم، محمدتقی کاظم‌زاده با اشاره به آزادسازی محدوده‌های معدنی اظهار کرد: بخشنامه‌ای صادر شده که معادن غیر فعال و راکد فعال و در محدوده‌های بلوکه شده آزادسازی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: پایش کلی در زمینه آزادسازی محدوده‌های معدنی در استان صورت گرفته که می‌توان بیان کرد بر اساس آمار استان حدود هزار و 242 محدوده ثبتی در استان وجود دارد که شامل انواع مجوزها، طرح‌ها و درخواست‌ها به نام فعالیت معدن‌کاری بالقوه و بالفعل است.

رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه محدوده‌هایی که امکان آزادسازی وجود داشت در واقع پایش شده است، گفت: در نهایت یک سری محدوده‌ها در لیست آزادسازی قرار گرفته و اواخر دی ماه امسال بنا است آزادسازی این محدوده‌ها اعلام شود.

وی خاطرنشان کرد: هزار و 400 کیلومتر مربع در بردارنده 170 محدوده در مرحله نخست برای آزادسازی پیشنهاد شده است.

کاظم‌زاده عنوان کرد: امکان ثبت برای متقاضیان در سامانه کاداستر به آدرس cadastre.mimt.gov.ir فراهم می‌شود که افراد می‌توانند محدوده معدنی مد نظر خود را ثبت کنند.

وی عنوان کرد: امکان‌پذیری مجدد و توسعه فعالیت‌های معدنی صورت می‌گیرد و محدوده‌های بلوکه، غیر فعال و راکد در این زمان آزادسازی و زمینه توسعه و فعالیت بیشتر معدنی برای سرمایه‌گذاران جدید فراهم می‌شود.

رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تصریح کرد: محدوده در نظر گرفته شده برای آزادسازی فعالیت معدنی شامل هزار و 400 کیلومتر مربع از مساحت استان و 170 محدوده معدنی است.

وی با بیان اینکه وضعیت معدنی استان با برنامه‌هایی که در بخش جهش تولید در حوزه معدن پیش‌بینی شده مطلوب است، گفت: نزدیک به 100 معدن فعال در استان وجود دارد. نزدیک 50 درصد معادن کشور غیر فعال یا راکد و 50 درصد فعال هستند که آمار استان قم از آمار میانگین کشوری بالاتر است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار