استاندار قم گفت: بانک های استان باید سرمایه و اعتبار لازم را اعم از سرمایه در گردش و سرمایه ثابت برای واحدهای تولیدی مهیا کنند که این امر هم جزو مصوّبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است.
کد خبر: ۹۳۱۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶ 13 January 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست که امروز و در ادامه برنامه «سه شنبه های اقتصادی» به بازدید چند شرکت تولیدی لبنیات، محصولات سلولزی و انواع گرانول رفته و همچنین واحد دیگری را نیز در موضوع اسباب بازی و ظروف پلاستیکی افتتاح کرده بود با بیان این که واحدهای تولیدی بازدید شده مسائل و مشکلات متفاوتی داشتند اظهار کرد: در بازدیدهای امروز اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان نیز حضور داشتند و تصمیمات لازم برای حل مسائل و مشکلات مختلف واحدهای تولیدی گرفته شد.

وی افزود: برخی از این واحدهای تولیدی و همچنین تولیدکنندگان و کارآفرینان، مشکل زمین دارند که دستورات لازم برای واگذاری زمین به آن ها صادر شد.

استاندار قم مشکل دیگر برخی از واحدهای تولیدی استان را در موضوع تجهیزات دانست و گفت: بانک های استان باید سرمایه و اعتبار لازم را اعم از سرمایه در گردش و سرمایه ثابت برای این واحدها مهیا کنند که این امر هم جزو مصوّبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است و تا تجهیز این واحدها پیگیری می شود.

سرمست اضافه کرد: برخی از واحدهای تولیدی در استان همچنان راکد هستند که تغییر خط تولید آنان و همچنین احیای این واحدها برای بازگشت به خط تولید همواره در دستور کار بوده و خواهد بود.

وی در ادامه به اهمیت موضوع تولیدات دانش بنیان اشاره و خاطر نشان کرد: خوشبختانه برخی از واحدهای تولیدی استان به مسائل دانش بنیان توجه دارند و تلاش ما این است که حداکثر حمایت و پشتیبانی را از آن ها داشته باشیم.

استاندار قم ادامه داد: خوشبختانه بازدیدهای امروز و همچنین بازدیدهای دیگر از واحدهای تولیدی استان نشان می دهد که بسیاری از این واحدها، ظرفیت توسعه، خلاقیت و نوآوری دارند و از این رو وظیفه خود می دانیم که آن ها را مورد تشویق قرار داده و قول مساعدت و پشتیبانی به آن ها بدهیم.

سرمست همچنین تصریح کرد: مقرر شد تا واحدهای تولیدی که طرح های توسعه ای خود را تا دهه فجر ارائه کنند، مورد حمایت و پشتیبانی های ویژه از سوی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قرار گیرند.

وی در پایان گفت: البته همچنان یکی از مشکلات مهم واحدهای تولیدی استان بحث اعتبارات لازم است که باید بر اساس مصوّبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از سوی بانک ها و با پیگیری های کمیسیون هماهنگی بانک های استان مرتفع شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار