مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به چالش کاربری زمین های آموزشی در این استان اظهار کرد: قم در حال حاضر در رتبه بیست و ششم در بین 31 استان کشور است.
کد خبر: ۹۳۰۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲ 09 January 2021

به گزارش تابناک قم، حمیدرضا شیخ الاسلام با بیان این که استان قم همچنان با چالش کمبود فضاهای آموزشی و مدرسه رو به روست اظهار کرد: با این که در 7 سال اخیر و به همت مسؤولان و مردم بویژه خیّرین، حدود 190 مدرسه در استان ساخته شده است، اما این چالش همچنان وجود دارد و مدیران عالی استان باید در این زمینه چاره اندیشی کنند.

وی افزود: قم در سال 1392 با حدود 200 هزار دانش آموز، آخرین استان کشور در زمینه فضاهای آموزشی بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: البته با ساخته شدن حدود 190 مدرسه در فاصله سال های 1392 تا 1399، قم به رتبه بیست و ششم کشور در بین 31 استان و در موضوع حجم فضاهای آموزشی رسیده است و این در حالی است که تعداد دانش آموزان استان در این هفت سال با افزایش حدود 70 هزار نفری، آمار حدود 270 هزار دانش آموز را نشان می دهد.

شیخ الاسلام اضافه کرد: به هر حال مشکل تخصیص زمین با کاربری آموزشی همچنان در استان و بویژه در داخل شهر و مناطقی مانند بلوار الغدیر، شهرک انسجام و شهرک قدس وجود دارد و کمبود مدرسه در این مناطق مشهود است.

وی با اشاره به این که مشکل منطقه پردیسان در این موضوع تاحدودی حل شده است اذعان کرد: به هر حال در سال جاری و شاید به لطف شیوع کرونا و تغییر آموزش به شیوه غیرحضوری، این مُعضل در استان به چشم نیامد، اما تردیدی نیست که باید به سمت حل و فصل این معضل حرکت کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم همچنین گفت: مصوّبه شورای آموزش و پرورش استان به ضرورت در اختیار قرار دادن 9 قطعه زمین با کاربری آموزشی اشاره دارد، اما متأسفانه این امر همچنان محقق نشده است.

شیخ الاسلام افزود: مصوّبه مجلس شورای اسلامی و قانون تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش صراحت دارد که به ساخت هر 200 واحد آپارتمان، باید یک مدرسه ساخته شود، اما شاهدیم که برخی انبوه سازان برای فرار از این قانون، اقدام به ساخت 199 واحد می کنند.

وی تصریح کرد: شاید این قانون باید به این شکل اصلاح شود که هر انبوه سازی که 150 تا 200 آپارتمان ساخت، باید یک مدرسه هم بسازد، اما در آن صورت ممکن است برخی باز هم برای فرار از این قانون، مجوّز ساخت 149 آپارتمان را دریافت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم اضافه کرد: برخی نیز بر این باورند که آن قانون باید به این شکل اصلاح شود که هر انبوه سازی که در مجموع فعالیت خود به ساخت 200 واحد آپارتمانی رسید، موظف است یک مدرسه هم بسازد.

شیخ الاسلام تأکید کرد: به هر حال معضل کمبود فضاهای آموزشی در برخی مناطق قم بویژه مناطق جدید الاحداث جدی است و تدبیر و همت مسؤولان و مدیران عالی را می طلبد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار